Huomenta Napsulaiset! Kesäloma?

Joko odotatte malttamattomina kesälomaa ja miten aiotte viettää sen? Osa on jo eläkkeellä, mutta kesällä rutiinit kuitenkin muuttuvat? Onko joku niin onnellisessa asemassa, että voi huoletta sulkea puhelimen?

Avainsanat: kesäloma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 08:47

Joka päivä puoli päivää lomaa. Varsinaista kesälomaa en pahemmin pidä. Talvella sen pari viikkoa jos käymme etelässä. Ei siitä lomasta oikein ole hyötyä, kun kotona olen senkin ajan ja työpaikkakin on kotona. Aamulla herätessä ja illalla viimeksi sen näkee. Hoidan päivän työt kuitenkin vaikka olisi ns. loma. Mutta kaikille heille kellä on parast'aikaa tai lähenee oikein hyvää ja ihanan nautinnollista kesälomaa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 08:53

En odota olen jo lomalla viimme marraskuusta lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 08:55

Olen ohittanut viimeisenkin lainlaatijan siirtämän paalun mikä edellyttäisi ottamaan töitä vastaan, joten seuraava heille kai olisi kuolemani etteivät tarvitsisi eläkettä maksaa.
Mutta olen ajatellut elää kiusallakin, koska isoisäni ja isäni saavuttivat 90, saa nähdä kuinka käy? Lomista ei pääse kehumaan näillä hankkeilla.

Lähteet:
www.elakeviisas.net/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:04

Näin eläkeläisenä ollessani on loma ikuinen ja puhelintakaan en vahdi, illalla sen suljen,joskus en muista avatakkaan,kun joskus iltapäivällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:21

miehelläni alkaa lomaa jussista ja nyt oli just kotityölomalla nelisen viikkoa joka olikin täyttä urakkaa, mutta lopussa kiitos seisoo ja kohta on kesäkeittiöni, talo ja saunamökki sekä aidat saaneet kauinista pintaa ja päästään tuon matkailuautonkanssa reissuun, eipäs ole suunnitelmia sen kummoisia, kuin keskisuomessa jussi ja sitten sinne minne auton etupelti milloinkin osoittaa...en ole puhelimen orja, kun aina voin soittaa takaisin jos joku on soitellut, ja muutenkin tykkään lomailla, kun ei ole kellokaulassa, ollaan siellä missä on kivaa ja jos eiole, niin niin nostetaan kytkintä, no sen verran on oltava päivyri mukana, kun kissanhoitajat ovat lupautuneet olemaan noin parisenviikkoa ja sitten he lähtevät lomalle, se aika onkin ihan riittävä, jos sitäkään maltan olla kokonaan reisus....tulee noita turilaisia niin ikävä...ja iik...mitenkäs pärjään , kun ei ole napsua , no joskos oltais joskus sellaisessa paikassa , että ehdin teitä moikkaan...ja onneksi jussiin on vielä aikaa reilusti...

Lisätty: 26.05.2009 - 09:23

ja myöskin huomenta täältä sinulle, sinulle , sinulle ja kaikille napsulaisille.... !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:34

Pidin juuri viikon lomaa(vielä ns. vanhoja lomia joita jäi vieläkin pari päivää) ja kävin Algarven auringossa. Heinäkuun puolivälissä alkaa 4 viikon loma. Silloin ensin 3 päiväksi Gotlantiin ja sieltä kotiuduttua parin päivän päästä viikoksi Kefaloniaan.
Lomamatkoilla en vastaa puhelimeen, työkännykkä jää työpaikalle ja oma kännykkä mukana mutta jos näyttää olevan jostain hädästä kyse eli tuttu nro soittaa, vastaan vain silloin. Aina ei tarvitse olla tavoitettavissa.
Työ on sen verran intensiivistä että loman pidän lomana ja mahdollismman kaukana kotikulmilta.

Lisätty: 26.05.2009 - 14:28

Lomani on aina myös se oma loma... en voi pitää mieheni lomaa enkä anopinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:50

eipä tarvi miettiä koska itse pidän kesä lomaa koska olen kotona. yksityisyrittäjä yleensä kun olen yksityinen perhepäivähoitaja. minulla ei nyt vaan ole ollut hoitolapsia tekekö lama tätä että niitä lapsia ei nyt ole tarjolla. kesä on nytkin aivan vapaata kun ei ole hoitolapsia tiedossa. mutta kesällä tahtoo olla muuten paljon hommia että ei aina kerkeä täällä olemaan. mutta nyt yritän olla kun siihen on mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:52

Tänään on minun kesäloma-päivä,kun lähden entisten työkavereitten kanssa viettämään yhteistä mökkipäivää. Siellä sitä elämän mehoja taas parannellaan,ja nauru raikuu. Kyllähän sillä napsutkin tulee otettua...Ihana päivä edessä........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:55

Kaikki on yhtä kesälomaa ollut ja nyt pitää mennä töihin, sillä kotona pon kaikki koneet mennyt rikki ja remonttia pitäisi tehdä, joten viettäkää te lomaa ja minä alan raatamaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:58

Lomalla töistä perhesyiden takia, mutta kai sinne jossain vaiheessa pitää palata. Varsinainen lomamatka alkaa kuitenkin huomenna ja kestää kolme viikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.05.2009 - 10:06

Minun lomani se vaan jatkuu ja jatkuu työttömyyden merkeissä varmaankin siihen viralliseen eläkeikään asti. Pojantytär tulee mahdollisesti kesäkuussa viikoksi luokseni. Silloin on enemmän tekemistä minullakin. Muu aika kesästä menee ulkoillessa, ehkä uimassa tulee käytyä ja kun marjat ja sienet tulee, niin sitten vietän aikani metsissä.
Puhelimesta en ole mitenkään riippuvainen. Sen voisin heittää vaikka Saimaaseen, mutta se olisi luonnon saastuttamista, joten pidän sen täällä kotona. Ei se kuitenkaan soi, joten olkoon jossain kaapin perukoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:36

Heinäkuuhun asti joutuu odottelemaan kesälomaa. Nyt olen ollut viime keskiviikosta asti pois töistä. Ensin viime viikon loppu vapaalla ja tämä alku viikko saikulla, kun kuumeessa olen maannut sisällä. Kyllä olis pihalle tehnyt mieli kun on ollut niin hyvät kelit. Puhelin on milloin missäkin, ei sitä jaksa vahtaa kun harvemmin sieltä töiden jälkeen muut soittelee kun lehtimyyjät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:52

Huomenta. Kesäloma alkaa lauantaina.. kesäkuussa lähden amerikkaan kuukaudeksi ja loppukesän opiskelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:59

kesälomani toinen päivä :)
tämän eka viikon vietän kotipaikkakunnallani savonlinnassa tyttären, äipän ja kavereiden ilona.
ensivkolla alkaa loma myös miehelläni. Lomailemme kotimaassa ja ehkä tallinan risteily.
jos hyvät kelit veneilemme ja yövymme laavulla, teltassa tai autio tuvalla.
Ei sen ihmeempiä lomatekemisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.05.2009 - 11:07

Kesällä paljon arskaa, jäätelöä, uimista, ajelua, mökkeilyä.
Minulla tavallaan jos kesäloma alkanut heti kun tuli kesäiset ilmat, mutta olen odottanut kesää kuin kuuta nousevaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:15

Kesälomani aloitan just silloin kun tulee se kesä. Nimittäin otan aurinkotuolin tuohon pihalle, enkä tee mitään. Käyn vain syömässä jotain äkkiä ja jatkan oleilua. Olenkin joskus sanonut, että kesä on silloin, kun voi istua ulkona. Vielä ei siis ole kesä. Eikä tämä ole mitään lomaakaan. Koko ajan on jotain puuhaa rästissä: istutusta, nyppimistä, tiskaamista, siivoamista jne. Lomalla ollaan poissa työkuvioista. Koen olevani aika paljon lomalla silloin, kun olen Egyptissä yksikseni. Silloin ei tarvitse passata ketään, ja se se vasta lomaa onkin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 12:04

Heinäkuu on kesälomaa kokonaan. Työpuhelimeeni teen soitonsiirron ja pyrin unohtamaan muutenkin työasiat. Ainakin veneilyä ja mökkeilyä on ohjelmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 15:17

Ihanaa,enää tämä viikko and lets go summerholiday!Ajattelin mennä äidin kanssa jonnekin,heittää koulukirjat roskiin ja syödä paaaaaaljon jäätelöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 16:53

Tällä hetkellä en ole töissä joten koko kesä ainakin on lomaa.Tulevaa reissuamme odotan kun kuuta nousevaa ja loppukesä meneekin juhlien merkeissä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:53

odottelen kesälomaa tossa 18.06 jälkeen,mutta puhelinta en voi sulkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 19:16

loma jatkuu kesälläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 20:53

Ehtoosti!Puhelimen voin sulkea;aina!Lomaa joka toinen viikko eli puolet kesästä
;-) vapaana kuin taivaan lintu.