Mitä tarkoittaa sana epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkään?

Lyhyet ja ytimekkäät sanaa ja sen merkitystä kuvaavat vastaukset kiitos!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 01:17

Järjestelmällisyyttä. Muutamia epäloogisia kielellisyyksiä tuossa tutussa jipossa toki on, mutta niistä ja turhista possessiivisuffikseista ja liitepartikkeleista riisuttuna lopputulema on tuo, kunnes toisin todistetaan.

Kysyjän kommentti

Tämä kieliopillisista perusteluistaan paras vastaus.

Itse käytän sanaa normaalissa puhekielessä esimerkiksi naisia ihannoidessani näin:

Mutta epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkään,
jota muutoin kovin ihannoin, hän ei saa minua muuttamaan mieltäni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 23:44

ei edes hänen epärjestelmällisyytensä pysty sotkemaan selviä asioita ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 23:44

Juuri sitä mitä kirjoitit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 23:57

Homma hoituu. (Hänestä huolimatta).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:55

Hän ei ole syyllinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 06:07

sotkuista huolimattakaan, no vaikea sana tuo sinun sanasi oli, tavaasin sitä useammankin kertaa, enkä saanut mitään muuta käsitystä, liekö aivot vielä narikassa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.05.2009 - 08:22

En edes osaa lukea noin vaikeaa sanaa: tarkoittaisiko ettei pysty sotkemaan vaikka kuinka yrittäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 08:49

Meillä päin kirjoittivat tähän muotoon tuon.Epäjärjestelmällistytämisellännekköhän,Tuo on pitempi yhdyssana,kuin tämä.Yhteen aikaan oli jotenkin joku hopi,eli harrastus keksiä mahdollisimman pitkiä yhdysanoja,Sitten tuli nämä pitkät palindromit,se on taas toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:44

Sotilaallista kuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:28

Sellainen tyyppi ei pysty sotkemaan toisten juttuja, vaikka kuinka yrittäisi. Minusta tuntuu, että joku meidän perheessä on sellainen, joka aina yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:14

Tämä tarkoittaa varmaan ihan vaan sitä, että joku on yrittänyt keksiä mahdollisimman pitkän sanan...;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:55

Liian pitkä sana-ei sovi suomen kielioppiin.