Onko kukaan laskenut pärekatolla pyllymäkeä?

Minä olen n. 5 vuotiaana, kun serkkupojat sanoivat että se luistaa hyvin. Seurauksista ei varmaankaan tarvitse mainita!

Lisätty: 26.05.2009 - 08:16

Kissanainen epäili aiemmin olisimmeko käyneet samaa koulua, nyt minä vuorostani olemmeko laskeneet samaa kuusta!?

Lisätty: 27.05.2009 - 10:29

Kappas vaan, painovirhe paholainen tuolla jumppiksen lainauksessa. Hollolalaisia minä tietenkin tarkoitin.

Lisätty: 01.06.2009 - 22:56

Ennenkuin valitsen parhaan vastauksen, niin vieläkin saatan tuntea ne tikut takapuolessani. Kummitätini oli tosi kiukuinen kun niitä pinseteillä nyppi pois ja pojilla tietysti hauskaa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 23:38

No en pärekatolta, mutta kalliolta kyllä, ja voi kun sattui häntäluuhun kipeästi. Ja kuusesta oksia pitkin alas. Eikä ollut mikään pikkukuusi. Jännää oli.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Oi sitä surutonta nuoruusaikaa jolloin ei mikään päätä huimannut! Kuusi oli minunkin liukumäkeni sitten vähän isompana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 22:46

Uudella, tekeillä olevalla olen liikuskellut takapuolta hivuttamalla, mutta en sentään lasketellut.
Putous olisi ollut liian pitkä.
Uudessa katossa naulat eivät vielä ole ehtineet nousta ja päreetkin osasin laittaa oikein päin, että siitä ei vahinkoja olisi syntynyt, kunhan alla olisi ollut heinäkuorma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:46

en varmaankaan, tai sitten aika on kuultanut muistot...kyllä me lasketeltiin heinä ladoissa ja oltiin ladon valtaajia ..hauskoja leikejä, eikä maksaneet mitään...sillon pelattiinkin koko korttelin mukulat , pesäpalloa, potkupaloa ym muita pelejä eikä ollut aikaa kinua et.. äiti mitä mä tekisin, ...oi niitä aikoja.. !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:55

Aika entinen ei koskaan enää palaa...sama se oli täällä stadin kortteleissa,pennut leikki keskenään pallopelejä ja hyppäs narua,pelas pesistä ja kaikkea mahdollista kuurupiilosta,niillä oli omat nimet.Yks peitti silmänsä ja laski 20n,samalla tihrus sormien välistä mihin muut lakos ja painui piiloon.Somerolla olin maalla ja silloin pääsin hyppimään heinäladossa vintiltä alas heinäkasaan,voi onnea!Heinäpellolla "töissä" ja joskus päästiin heinäkärryjen päällä kyydissä.Muistan sen mustikkamansikkaheinän tuoksun ja maun ja silloinhan lapsuuden kesät olivat helteisiä ja kuumia ;-D
Mutta kysymykseen pärekatolla pyllymäkeä ei mun perät ole kokeneet,vain vesiliukumäen laskemisen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:04

Jep. Olen. Seurauksena että katto oli vähän laho ja putosin sen läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:28

En mutta suksilla hypättin mäkihyppyä talvella sieltä alas kylläkin. Jotkut leikkivät Batmania ja hyppivät olkien päälle katolta viholaissäkki niskassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:55

Enpä usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:11

Eihän Pasi pöljä oo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 08:57

On tullut laskettua,monena talvena,silloin nuorena,myöhemmin huopakatolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:28

En muista olisinko pudonnut katolta.
Jouduin 40- 50-luvuilla naulaamaan isäni ranchilla pärekattoja ja tiedän mikä on katontekijän vala. Sitten tuli kattohuovat markkinoille ja tuli nekin isäukon kanssa "saateltua" katoille Savonmuassa.

Toivottavasti nyt kirjoitamme samasta asiasta?
Vaikken "virallisia rahametsiä" tunnekaan. Lainaus IDAn julkisesta viestistä minulle.
"Ei minua moiset loukkaa ja hyvähän palautetta on saada jos siihen on aihetta. Mutta jääköön tämä kyseinen paikka rauhaan ja ollolalaisten käyskentelypaikaksi"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:56

Olivat niin korkealla että ei saanut katolle kiipeillä, isän veljellä oli suuri maatila jossa näitä pärekattoja kyllä oli enemmän ja vähemmän, mutta siellä oli myös metsiä ja kunnon pulkkamäkiä. Pulkkamäkeä on tosin tullut laskettua vielä kuukausi sittenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:03

en ole laskenut mistään pärekatolta koska kotimaisemissani en muista sellaista nähneenikään.mutta olis varmaan ollut hauska kokemus sekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 11:27

Ei Helsingissä ollut mitään pärekattoja joissa laskeskella. Sen sijaan laskin kerrostalomme portaita jalat tiukasti suoriksi jännitettyinä. Lisäksi leikimme paljon hissillä, vaikka emme olisi saaneet. Kiipeilimme myös palotikkailla, joskus aika korkeallekin. Taisi olla melko vaarallista. Lapsuuteni Helsinki oli tuolloin todella turvallinen paikka. Meidän lähellä oli meri ja paljon puistoja joissa leikittiin. Rattikelkalla laskin kerran Sibeliuspuiston ison mäen päin aitaa. Teki kipiää !Talvella hiihdettiin jäätä pitkin Seurasaareen ja laskettiin aivan kamalia mäkiä alas. Enää en uskaltaisi. Paras mäenlaskuni oli Tyttönorssin, nyk. Kauppakorkeakoulun kirjaston viereisellä luistinradalla puisesta liukumäestä alas luistimet jalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 15:12

Lapsena kyllä, onneksi oli paksu kerros lunta katon ja takapuolen välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 17:57

On jäänyt kokematta.