Mitä ajatuksia Napsulaisissa herätti kuopion ampumatapaus ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2009 - 00:24

Niinkuin muutamat jo edellä sanoivat jotain on mennyt henkilön elämässä pieleen ja rankasti. Yhteiskunta kyllä vaatii kansalaisiltaan kaikenlaisia velvoitteita ja lakeja ja määräyksiä laaditaan mitä ei edes viranomaiset ja virkavalta pysty enää ratkaisemaan oikeuden mukaisesti. Ne joilla menee huonosti kohdellaan yhteiskunnan taholta hälläväliä tyyliin "hullu mikä hullu". Hoitoihin ei ohjata ihmisiä tarpeeksi ajoissa tai heidän valituksistaan ei enää välitetä. Tällä henkilöllä ei viranomaisten tietojen mukaan ollut aikaisempaa rikosrekisteriä. Patruunoita oli kuitenkin varattu riittämiin. Joku mieltä oli jäänyt kalvamaan ja hoitoa ei ehkä annettu tai tarjottu ajoissa. Jutellaan mukavia ja "tervemenoa", "älä vain tule enää tänne takaisin" tyyliin asiat monasti menevät. Lamassa yhteiskunnan ihmisten väliset erot kasvavat, niin rahallisesti kuin terveydellisestikkin.

Kysyjän kommentti

Näinhän se on joko hoitooon ei pääse tai ei oteta vakavasti avun tarvitsiaa, eikun "kadulle"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 21:21

Hyvin, hyvin ikäviä.
Tuollaiset pitäisi voida jotenkin estää, mutta miten, siinä onkin visaisempi kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:23

Huolestuttaa,maassa aina enempi alkoholisteja tai liikaa juovia sekä maassa aseita hurjia määriä kansalaisilla,näköjään liipasinsormet aina vain herkimmiksi tulleet,huolestuttaa hirvittävästi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:40

tämä tappomeininki alkaa olen kuin vilissälännessä, eikä yhteiskunta oikein tiedä mitä tekis, itse veisin noita pöpejä hoitoon, mutta minne , kun kakki ovat avohuollossa, eikä apua saa vaikka hakiskin, syksyllä oli yksi hullu porvoossa ja kun äänikäski ,et tapa, niin oli pakko varastaa puukko sittarista ja juoksi suoraan erään hollantilaisen miehen kimppuun, sillä seurauksella , että mies kuoli ja vaimo jäi vierelle suremaan, hekin olivat tulleet siinä luulossa , että tämä suomi on turvallinen maa, mutta kuinkas sattuikaan, joten avohoitoon vaan kakki hullut ja me muu väestö menemme sydän syrjällä , miettien et pääsenkö kotiin ehjänä hengisä vaiko ruumiina taivaankotiin...minusta tämä yhteiskunta menee ihan päin...(rumasana) nyt harmittaa niin paljon , mitä pitää vielä tapahtua , että herrat herää ja avaa nyörejään noiden hullujen hoitoon laittamiseksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 21:58

Herätti pelkotiloja suorastaan. Eihän kohta uskalla mennä ruokakauppaankaan, kun joku hörhö tulee ja ampuu tai puukottaa kauppamatkalla tai kaupassa. Järkyttävää. Ja kun nämä kaikki hörhöt ja hullut saavat kulkea vapaana. Ja eikö noita aseita voisi kertakaikkiaan kieltää ihmisiltä. Mitä tavallinen ihminen tekee aseilla. Ei kerrassaan mitään. Ja pitäisi olla sellainen systeemi, että jos joku harrastukseensa tarvitsee aseen, ne olisi harrastuspaikassa lukkojen takana. Kotona pitäisi kokonaan kieltää aseiden säilyttäminen, niin eivät olisi heti saatavilla kun ensimmäinen ajatus tappamisesta juolahtaa mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:08

Se oli minusta ikävintä,että tämä ihminen joka tämän teki,ei itse edes ymmärrä miksi teki mitä teki.Näin sairaat ihmiset saa Suomessa kulkea vapaana ja omistaa vielä aseitakin,ihan laillisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2009 - 22:09

Kyllä nuo huolestuttavasti lisääntyvät. Kuulin päivällä uutisissa ettei tällä ampujalla ole mitään järkevää selitystä teolleen. Niinpä. Sieltähän se löytyy viinasta. Tarpeeksi kauan sitä nautitaan niin kyllä siellä niitä elintärkeitä aivosoluja, ja tuntuu että ne ovat nimeenomaan ne järkisolut, sitten tuhoutuu. Ei tarvita kuin pieni ärsyke ja sitten käy näin. Mitenkähän velivenäläinen tulee kostamaan kun heidän maamiestään ammuttiin. Onko kosto silmä silmästä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:28

No on se aika pelottavaa,jos yhtäkkiä joku alkaa keskellä toria alkaa ampumaan.Ja aseet pitäisi tuhota koko maapallolta ja valmistus kieltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 22:32

Hirveä ja pelottava asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:36

Laulan taas pätkän: Ensin täällä tehdään sairaita ja sitten sairaala, menee huonosti !
Monella menee tosi huonosti, tai on ehkä mennyt aina. Jokaisessa terveyskeskuksessa ei edes ole omaa psykiatria, psykologeille on vaikea päästä, avohoito ei siis toimi. Psykiatriset osastot on lopetettu. Menee huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 23:22

Koskaan ei nykyisin tiedä missä viattomat ihmiset joutuvat silmittömän väkivallan uhriksi. Koulut, kadut jopa tori päiväsaikaan. Yhteiskunta ja ihmiset sen mukana voivat huonosti monestakin syystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 23:53

tosi seisauttava ...

tässä muutama päivä sitten joku provosoivasti kyseli 'onko Helsinki vaarallinen kaupunki', ja minä suivaantuneena stadilaisena jo kirjoittelin äkäistä vastausta, joka huipentui lauseeseen :

.. ethän edes sitä tiedä kuka sinut ampuu vaikka Kuopion torilla ja koska ..

onneksi kuitenkin tulin järkiini, enkä sitä vastausta koskaan lähettänyt

sitäkin tietysti voisi miettiä, miksi näitä kauheuksia sattuu suhteettoman useasti juuri noissa turvallisimmiksi koetuissa ympäristöissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:10

Hyvin tyypillistä Kuopiota. Kysyin kaverilta heti kuka se oli, ennen kun tajusin etteihän hän voi tietää sitä, vaikka asuukin Kuopiossa. Hulluja humalassa nuo jotkut Kuopiolaiset. Parhaiten siellä pysyy hengissä jos on aivan normaali ja osaa pitää aina turpansa tukossa jos joku vaikka sekoileekin. Kaupunki on myös melko rasistinen. Tuntuu että ulkomaillakin on nykyään turvallisempaa kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.05.2009 - 00:10

Ei todella ainakaan mitään positiivisia ajatuksia herätä moinen.
Ikävää, todella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:57

Aseet. Holmlund tee jotain lupamenettelylle ja vuosikatsastukselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 08:16

Viinan juonti,pitäisi saada vähenemään.Alkaa tuntua siltä, että missä tahansä saattaa joutua ammutuksi.Onhan niitä puukolla viiltäjiä ollut yleisön joukossa ,aikaisemmin,nyt tullut ampuma aseet tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 09:58

Aivan järkyttävä juttu tommoinen kun joku alkaa ammuskelemaan jossain. välillä kyllä herää mieleen mitä ihmisten päissä oikein liikkuu kun tekevät tommoisia kauheita asioita. ei voi koskaan tietää missä joku voi tehdä tollaista. mutta aina toivoo ettei osu omalle kohdalle. mutta paljon mahtuu väkivältaa myös tähänkin maahan. kait ihmiset voivat vaan niin pahoin että se näkyy tämmöisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:02

Rauhallinen perheenisä joka lopetti metsästyksen jo vuosia sitten kun ei voinut ampua eläimiä. Ilmeisesti kohteen vaihtaminen helpotti ampumista?
No, katuuhan tämä jo nyt mutta elämä on pilalla usealla muullakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:26

Joko taas. Kuulin asiasta matkalla bussissa lentokentälle, opas kertoi Suomen uutisia ja tuo oli yksi niistä eli se ehdottomasti ikävin.
Jotenkin on kyse elämänhallinnan puutteesta.
Hoitoon täytyy hakeutua itse, ja jos sit ei tee, ketään muuta siitä ei voi syyttää kuin asinomaista itseään. Pakkohoitoon ohjataan sitten kun jotain tapahtuu. ja ihminen on vaaraksi ympäristölleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:17

Todella pelottava ajatus, että periaatteessa kenellä vaan voi "naksahtaa" ja tulos on tuon kaltainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:44

Kaikanlaisia kahjoja ympäri maailmaa.
Toivottavasti ei kohdalle satu.
Mutta kotiinkin on moni kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 18:02

Kyl on kauhiaks menny tämä maailma.