Mitä sana "kevätjuhla" tuo sinun mieleesi ?

Ennen oli kouluissa kevätjuhlat viimeisenä päivänä. Nykyisin noita juhlia ei ole läheskään kaikissa kouluissa ja ne ovat erilaisia kuin ennen. Muistuuko mieleesi joku kevätjuhla omilta kouluajoiltasi ? Esiinnyitkö juhlissa ? Oliko hauskaa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.05.2009 - 19:07

Koulun kevätjuhlat ja Suvivirren. Uudet kesävaatteet ensimmäisen kerran päällä ja uudet pyhäkengät. Aurinko paistoi aina ja oli lämmintä. Päivä oli äärimmäisen jännittävä niiden todistusten takia. Ja se riemu edessäolevasta pitkästä ihanasta kesästä, kun ei aamuisin tarvinnut nousta kouluun.

Kysyjän kommentti

Kevätjuhlaan sai aina uudet vaatteet, sireeni kukki ja vapaus koitti !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 19:13

Suvivirsi on ihan ensimmäinen,joka mieleen tulee. Ja lapsuusmuistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 19:20

Ei kai olla Idan kanssa käyty samaa koulua, kun on samat muistot. No ei ainakaan yhtä aikaa, se on varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 19:31

Suvivirsi, koulu ovat ensimmäiset jotka tulevat mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 19:57

kauniita vaatteita, koivuja, suvivirsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:17

En ole esiintynyt ja sama virsi soi meilläkin aina koko koulun voimin. Myös ämpäreihin asetut koivunoksat tai jotkut muut risut muistuu mieleen. Myös stipendien jako oli kohokohta vaikka koko koulu taisi tietää etukäteen saajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:48

idan kanssa ihan samat muistot, kyllä vieläkin tulee snif..siis tippa silmänurkkaan , kun lapset laulaa tuon suvivirren...olin tyttäreni koulun päätäjäisissä ja oltiin kirkossakin, niin eka, toka ja kolmasluokat , (joka oli tyttäreni luokka )siloin lauloivat kaikki kuorossa niin että joka luokka lauloi eri äänillä, voitte uskoa ,että tämä äiti itki, melkein ulvoin, se oli niin kaunista....ja tuo esiintyminen siellä kirkossa on kuin eilinenpäivä kirkkaana muistoissani, siksi saan aina kyyneleet silmiini, kun suvivirren kuulen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:00

Uusi mekko ja suvivirsi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:16

Mulla on sama reaktio kuin cibylla,kuulla lasten laulamana "suvivirsi" ja jo vain vollotan,ilmeisesti omat kesämuistot koulun päättyessä muistuu mieleen,kun meillä täällä stadissa asfaltti oli kuumaa ja tuoksui(aah!)ja pääsi pinkasemaan paljain jaloin(silloin ennen) hellepäivänä.Joskus pääsi maalle kaukaisten sukulaisten luokse.Kerran peninä mulla oli ns.vapputeekkaripallo,suuren suuri turkoosi,jossa oli vetyä vielä kesäkuun alussa ja otin se maalle mukaan,siellä muistaakseni Salpausselän harjun päällä päästin sen ilmaan.Oh-hoh kauan sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:15

Suvivirsi ja perhosia vatsassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 22:34

Tylsiä puheita, aneemista laulua. Epämukavat kengät ja vaatteet. Suvivirttä ei laula muut kuin esilaulajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 23:57

kyllä se seuraavana päivänä tapahtuva 'laitumelle' pääsy on päällimmäinen muisto ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:24

Meillä ei ollut varsinaista kevätjuhlaa. Kävimme mekot päällä kirkossa jossa laulettiin aina suvivirsi. Koululle päästyä söimme jonkun välipalan, jonka jälkeen ope jakoi todistukset ja pääsimme kesälomalle. Koivut vihersivät ja aurinko paistoi lähes aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:59

Floran päivän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 01:14

kevään ensimmäiset:
www.aqualeo.net/myrskylyhty/...rookus.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:08

Turhat rituaalit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 08:09

Suvivirsihän se ekaks mieleen tulee. On muuten kaunis virsi ja edelleenkin sitä lauletaan kirkossa koulujen kevätjuhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:04

Suvivirsi tulee esimmäisenä mieleen. Siitä alkoi kesä.
Koulun juhlissa olin vakiesiintyjä, tosin ekvätjuhlassa ei niin paljon ohjelmaa ollut kuin joulujuhlissa.
Tietysti joutui jännittämään todistuksen arvosanoja, se kuului asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 10:20

Minulle se tuo muistoja omalta koulu ajalta, silloin alkoi kesä loma. ja nyt tyttöni sitä odottaa kuin kuuta nousevaa, siis tätä alkavaa kesä lomaa. nyt tänään tyttö on Toukovestareilla Jyväskylässä Hippoksella. se on hänen luokka retki. tärkeä sellainen päivä mitä myös hän on odottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 13:18

Jo joutui armas aika jne. urkuharmoonisäestyksellä. lapset sievissä juhla-asuissaan, äidit kyyneleitä silmäkumlasta pyyhkien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 18:06

Suvivirren,Jo joutui armas aika.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 22:33

Mulla tulee mieleen Suvivirsi ja itku silmään..