mistä metallista voisi tehdä miekan ja onko se kallista??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 15:26

Miekka valmistetaan yleensä teräksestä, varhaisemmat valmistettiin pronssista. On ollut myös kivestä ja puusta tehtyjä lyömäaseita, jotka ovat muistuttaneet miekkoja, kuten obsidiaanikiven palasista ja puuvarresta valmistettu maquahuitl ja macana joita käyttivät lähinnä asteekkisoturit sekä joissain tapauksissa muut eteläamerikkalaiset intiaaniheimot.

fi.wikipedia.org/wiki/Miekka

Tee puusta eipä maksa paljoa, muu kuin maali.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 15:40

Romuttamolta,käy auton jousi ladi,siitä teet sen ,niin onhyvä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:42

Karkaistetusta teräksestä,mutta tee sinä puumiekka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:00

niin voit tehdä, myöskin puusta tai metallista, mutta ethän tahdo sillä sitten ketään loukata, jo puumiekallakin voit toiselle tehdä kipeää, ethän niin halua käyvän, joten ole sitten varovainen sen miekan kanssa oli se mitä ainetta tahansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:07

tee se styroksista, maalaa hopea tai pronssi värillä, tulee komea eikä ole vaarallinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:09

Jousiteräksestä saat "ikuisen", mutta teroittamiseen menee myös ikuisuus, ellei ole kovemman luokan hiomakonetta.
Jousenpätkiä saat edullisesti metallipajoista, jotka niistä jotain rakentavat.
Auton jouset tuppaavat olla vääriä.
Itse tein kaislaleikkurin kahdesta reilun metrin palasta ja väitän, että kaupan vehkeet ei sille pärjää. Palat maksoivat kaksi kymppiä, mutta kyllä oli hiomista tavallisella rälläkällä!
Laite painaa n. 15 kiloa, joten kilohinta oli halpa. Miekkaan riittänee kevyempikin materiaali?