Kuinka monta sanaa olisi mielestäsi oltava hyvässä vastauksessa ?

Onko hyvä vastaus lyhyt, saman toistoa vai olisiko parempi kertoa jotain omakohtaista asiasta ? Onko viittaus www-sivustoon riittävä, vai haluaisitko jonkun kommentin lisäksi. Vastauksia on niin monenlaisia, laidasta laitaan, mikä on kantasi ja tapasi vastata ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 21:09

Omakohtaiset kokemukset ovat parhaita, ja jaksan kyllä lukea enemmän kuin yhden ytimekkään sanan.

Kysyjän kommentti

Olen samaa mieltä kanssasi. Kommentit eläviksi omilla kokemuksilla ja kannanotoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 15:02

Ihan tarpeeksi monta ollakseen totta. sitä tarvitaan että kertoo totuuden. eikä mitään hölyn pölyä täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.05.2009 - 15:30

Riippuu vähän kysymyksestäkin. Joihinkin voi vastata parilla kolmella sanalla, toiset taas vaativat hieman enemmän. Perusteleviin vastauksiin tulee jo muutama lausekin. Jos viittauksen laittaa, niin itse ainakin tykkää lisätä myös jotain omasta päästänikin, vaikka että vilkaise tuolta jne.
Yhden sanan tai jee jee, joo joo tyyppisiä vastauksia ei oikein ole kiva lukea. Mielestäni on kohteliasta kysyjää kohtaan vastata hieman paremmin kuin noilla yksillä sanoilla. Ne antavat mielestäni vastaajasta sellaisen kuvan että hällä väliä kunhan pisteitä saan.
Mutta taas liian pitkätkään viittaavat vastaukset eivät ole kivoja, niissä käy niin että saattavat jäädä lukematta.
Ei siis missään nimessä tällainen kuin tämä vastaukseni juuri oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:30

Niin on monta mieltä kuin on naistakin / miestäkin ;)

Napsun sivustollahan niitä ohjeita on:
TOP 5 ohjeet vastaajalle
www.napsu.fi/vastaukset/ohjeet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:42

Kysymys osuu kohdalleen,niin kirjoitan jokupäivä vastauksen 200 sivuisesta kirjasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:51

Se riippuu mitä kysytään.. ytimekäs vastaus on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 16:02

Ei kai se sanamäärästä ole kiinni, vaan sanojen sisällöstä. On kysymyksiä jotka eivät vaadi kuin yhden sanan vastauksen, mutta jotkut kysymykset vaativat ihan lauseita, että asia tulee varmasti selväksi, eikä jää väärinymmärrykselle varaa tai tilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:45

Lyhyt ja ytimekäs on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 16:47

Mielestäni lyhytkin riittää, mutta "en tiiä" -vastaukset on tyhmiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:10

ei, kyllä, evkk, joo, just, tässä esimerkkejä jotka minusta ovat vain pisteiden kalastelua, mutta itse syylistyn juuri tuohon liianpitkään jankkaamiseen vai miten se oli, mutta, kun niin innostun txt , et ei saa sitä lausetta lopetettua lyhyeen, jo koulussa ope laittoi ainekirjoitustunnilla viestiä,että aineeni vois olla vähän lyhyempiäkin, oiskos hän sitten kyllästynyt niitä lukemaan, niin kuin varmaan napsun väkikin, mutta suokaa tämä vikani anteeksi ja lukekaa joka toinen rivi vain.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:12

Hyvä vastaus vastaa kysymykseen ytimekkäästi, olennaisen kertoen. Huumori sallittu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:45

Vastaus, jonka itse - ilman hakukoneita ja sanakirjoja - TIETÄÄ. 1-77 sanaa, noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 19:40

Joskus riittää yksikin sana, joskus enemmän. ihan kysymys sekä vastauskohtaisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:29

ciby,luin piruuttaan sun joka toisen rivin ja se passas ;-)vitsi,vitsi!Lyhyehkö vastaus on OK,mutta vastaus eikä joku www-sivu.En pidä myöskään vastauksena:en mä tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:54

Lyhyt on tietysti paras, jos asia tulee selväksi.
Jos ei lyhyesti osaa selittää, niin linkki on minusta kelvollinen vastaus.
Ihmetyttää kyllä sellainen kysymys, johon löytyy googlella vastaus helposti.
Jos käsite ja hakusanat ovat hukassa, niin silloin täytyy tietysti kysyä, kuten tuossa ylempänä on elokuvan nimi hukassa.
Itse lisäilen joskus jotain enemmän tai vähemmän asiaan liittyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 23:34

Esimerkki lyhyestä vastauksesta autot ja liikenne kysymykseen:
Moottoripyörämopoauto:
4.bp.blogspot.com/_Mc52vnHZe...rTrike.JPG

tai sitten
epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkään

eli asia tulee heti selväksi mitä vastaaja tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 00:14

Sanojen lukumäärä ei sinänsä ratkaise, jotkut kysymykset toki vaativat vähän pidempiä selittelyjä kuin toiset, mutta ennen kaikkea hyvä vastaus on vastaus esitettyyn kysymykseen.

Pelkkä linkki vaikuttaa vähän tylyltä, mutta linkki sinänsä on hyvä täydennys (lähdetieto) mihin tahansa vastaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 01:01

Vähintään yksi.