Onko kellään teillä mitään käsitystä,miksi punkkeja on nykyisin paljon enemmän kuin ennen?

Avainsanat: punkit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 11:36

ihan vain uskomus, mutta nämä lämpimät talvet ja ilmaston muutos, uskoisin..kun talvet ovat leutoja niin punkkikannatkaan eivät häviä, vaan lisääntyy vaan ja valtaa uusia alueita, ennen niitä ei olut paljoa edes oulun tienoolla, mutta jo ne ovat tiensä sinnekkin löytäneet, olivat niinkuin täällä saaristossa enenmäkseen..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 11:58

kyllä minä olen pitkälti samaa mieltä cibyn kanssa tästä asiasta.itsellämme emme niitä ole iholla havainneet vaan tällä meidä kissalla on niitä joka kesä ollut. ei mitään mukavia otuksia ole kissasta pois repiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 12:28

Veikkaan syyksi paitsi lämmintä kesää niin myös sadetta. Punkin poikaset elävät varmaankin myös jonkinlaisen toukka-vaiheen jossain kosteikossa ja nämä suotuisat sadekesät ovat ilmeisesti edesauttannet niiden sikiämistä. Nyt voisi välillä tulla "pitkä, kuuma kesä", se olisi monelle mieleen, vaan ei kuitenkaan kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 12:53

Joku asiantuntija/tutkija tuol lehdis kertonunna, jotta johtuis siitä, että lemmikkikoirien pito on lisääntynyt samoin hirvikanta, jne... tiiä sitten mikä on totuus täs asias:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 12:55

Johtuiskohan näistä ilmasto-olosuhteista. Kaikki inhottavat ötökät lisääntyy ja vähemmän inhottavat kuolee sukupuuttoon, kun elinolosuhteet muuttuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:18

nyt keksin; johtuu punk-rockista. ne punkkarit on aiheuttanut sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:51

Ei niitä enemmän ole.Niistä vaan puhutaan nykyään paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 20:44

Taikka sitten niillä on kausivaihteluita,joka toinen kesä on punk ja toinen taas ei.Koiruudelle on jo useina vuosina annettu punkkirokote.