Osaatko varoa matoa?

www.taloussanomat.fi/tietote...912970/133

Avainsanat: mato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 11:11

Minulla on avast suojaamassa konettani,en edes tiedä mistä huomaisin,et minulla on virus koneessa.

Kysyjän kommentti

Sama vika 'rahikaisel', jot mist tietää......nyyh... hyvä kun nostit kissan pöydälle, hih...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 09:06

Norton internet security valvoo konettani, ei ainakaan vielä ole päässyt madot eikä muutkaan mönkiäiset koneelleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:07

No nyt rupesi pelottamaan.Onnistuin eksymään jollekin ihmesivulle,tuli sitten semmonen laatikko jossa pälätettiin jotain malwaresta ja jotain piti tehdä koneelle niin pian kun mahdollista.Tarkastus ei löytänyt viruksia,mutta jäi kaihertamaan...

Lisätty: 25.05.2009 - 09:16

Luotan nyt että virusohjelma suojelee,vaikka eihän sekään 100% varmaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:14

minulla on F-Cecure Internet security 2009...ja maksettukkin se on, joten pitäiskös tuo huolen minun puolestani..jos ei voi tuohon luottaa, niin sit saavat maksaa takaisin euroni ja korkojen kera, sekä laittaa läppärini taas siihen kuntoon , et siel ei ole mitään muuta , kuin ne jotka sinne kuulukin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:18

Itsekin luotan koneessa olevaan suojaohjelmaan (avast),
sillä jos tuo tosiaan leviään googlen kautta niin sen välttäminen on aika vaikeaa.
Etusivuna on itselläni aina koneissa juuri tuo google.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:24

Olen sen ajan kasvatti että ajoimme Norton moottoripyörällä, joko ne tekee virusohjelmia?
Minulla on itämainen Kaspersky virusohjelma. Heillä on komia slaavilainen nainen toimitusjohtajana ja nimikin on Kaspersky. Tekevät yhteistyötä F-Securen kanssa.

Lähteet:
www.google.fi/search?hl=fi&a...%3Dlang_fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:54

F-secure pitää huolta koneesta,ainakin vielä kaksivuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:08

Minullapa ei ole virusohjelmaa, luotan näihin Windowsin automaattisiin päivityksiin. Itse asiassa epäilen, että eilinen koneeni "tökkiminen" johtui juuri viruksen yrityksestä pyrkiä sisään. Alkoi tulla ponnahdusikkuna Soneran sivuille, ja se ei ole normaalia. Sulkemalla modeemin ja aloittamalla kaiken uudestaan, korjaamalla Internet Explorerin vianhakuohjelmalla sain verkon yhdistettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:09

koneessa olevat suojat ovat tähän asti riittäneet ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:24

osaan osaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:41

Runotyttö: jos jokin nettisivu rupeaa ehdottelemaan virustarkistusta niin silloin tuo tarkistus (joka ilmoittaa koneesi puhtaaksi) mahdollisesti istuttaakin koneellesi viruksia. Verkkosivustot eivät teknisesti mitenkään voi tutkailla käyttöjärjestelmän sisuksia, paitsi ehkä activex:n kautta, mutta ei kai kukaan vain käytä internet exploreria, eihän?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:42

Osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 10:53

Kerran tänne joku önkiäinen eksyi, mutta avast vingahti niin vihaisesti, että önkiäinen lähti alta aikayksikön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:55

Iiiik, kyllä, kyllä :)
Virusohjelmat kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 12:01

meillä on toi avansti virusten torjunta kokoajan päällä tietokoneessa. viruksia ei ole ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 13:26

Kyllä ossaan, ei ole koskaan koneelleni moinen tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.05.2009 - 16:50

On ollu monia viruksia, joten en kai sitten... :/ ikävä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 16:54

Osaan varoa ja aina kun sotken koneeni itse,luulen sitä virukseksi.Mutta ei ne mun koneeseen pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 22:16

F-secure vahtaa,mutta en avaa mitään epämääräistä liitettä tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 01:25

Palomuuri ja virustentorjunta ja jatkuvat päivitykset siihen takavat, että virukset tai ulkopuoliset eivät pääse läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:00

Olen ainakin vielä toistaiseksi osannut suojautua. Päivitykset on hyvä olla kunnossa, ajan tasalla koko ajan.