Miks lapset kirkuu?

Katoin reikä seinäs ohjelmaa,melkeimpä hyvä ohjelma pilal ku taas kuulu kirkumista.Sama nois konserteis.Oon monia julkkiksia käyny kattoos enkä oo tuntenu tarvetta kirkua....ehkä jos ite Elvis tulis miun etee ni voisin kirkua jollen sitä enne pyörtys.

Avainsanat: kirkuminen huutaminen lapset julkkikset yleisö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.05.2009 - 21:37

Tuota olen itsekin muuten pohtinut ja joskus se suorastaan ärsyttää. Kenties se johtuu lapsilla jännityksestä ja innostuksesta. Kun ajattelen itseäni, niin kyllähän minunkin ääneni kovenee ja kirkastuu kun puhun jostakin ihanasta tai kiinnostavasta asiasta.

Lisätty: 24.05.2009 - 22:04

Korjaan hieman vastaustani ettei kukaan ymmärrä väärin. Ei minua lapset ärsytä vaan se meteli varsinkin silloin kun itsekin yritän korvat höröllä kuunnella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:38

Ehkä siks ku kaikki muutkin. Itse en lapsena harrastanut, en varmaa ollu kovin huomionkipiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:53

minun lastenlapsilla on pillit kurkussa, ja kai se on jokin sortin innostusta tai jotain , kun kirkuvat, isekkin kyllä kirkuisin , jos elvis tulis eteeni, on hän niin ihqu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:01

ihan vaan kirkumisen ilosta, tai ainakin siltä se vaikuttaa ja kuullostaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:06

Olen joskus ajatellut samaa,et miksi pitää kirkua,en kyllä vieläkään tiedä vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:16

Tuol Dannyn konsertis olin Hämeenlinnan Hämeensaaares, oisikohan ollu 14-15-vuotias ja olin ihka äimänkäkenä, jot miks nää nuoret kirku lavan reunas äänensä käheeks, ite ymmärsin vaa kuunnella ja kattella kaunist musiikkii, ja tunsin itteni TODELLA erilaiseks nuoreks; mussa täytyy olla jotain vikaa, kun en huuda, hihku kuten muut...hmmm, tätä miettiny useammastikin ja tullut tulokseen, jot joihinkin vaan nappaa tuo joukkohysteria, muut een nyt ossoo vastata, mut luulen kuitennii, jot olin kirkumatta jättämisestäni huolimatta normaali nuori, joskin ehkä silloin vähemmistönä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 22:19

Ajatelkaapas näin, että kun itse oltiin nuorempia, niin ei vaan huomattu sitä kirkumista. Siis toisten eikä omaakaan, jos sitä esiintyi. Sitä vaan tulee jotenkin allergiseksi noille koville ja korkeille äänille vanhetessaan. En ole fossiili kuitenkaan, mutta tämä on totuus. Ai, ai, en pysyisi tajuissani niin kauaa, että ehtisin edes kirkua jos Elviksen näkisin. Oli se niin ihana idoli minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:32

Ku yks kirkuu, niin kaikki kirkuu :D Sehän jotenki tarttuu ja kuuluu asiaan kirkua kun ollaan jotaki idolia kattomassa. Näin ajattelen tämän asian. Minun yks kaveri kirkuu ko se näkee Jartsan elikkä Jari Sillanpään. Ei mulla kyllä ole tuntunu silti samalta vaikka vieressä olen seissy. Kirkuminen kait kuuluu noille nuorille.
Siis se minun kaveri on kyllä ihan aikuinen, minun ikänen. Olen kysyny siltä siitä kirkumisesta ja se sanoo, että se vaan tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:01

Lapsilta ei ole vielä ,pilattu ilmaisu taitoa,kuten aikuisiolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:28

Oma pikkukaveri kirkuu siksi kun on asiaa ja ei osaa vielä puhua.
Haluaa kuitenkin jotain, jos höpötys kiinnittää aikuisen huomion ei yleensä ala huutamaan mutta volyymi kohoaa tasaisesti jos mitään ei täpahdu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:01

Voisin väittää, että en ole kirkunut edes lapsena. Muistan, kuinka Linnanmäen vuoristoradassa kuului kirkua aina alastulossa, mutta sekin tuli vain pakosta, ei automaattisesti. Lapsena jos innostuin jostain, niin aloin pomppia, muistan joskus jonkun siitä minulle huomauttaneenikin. Voi olla, että lasten kirkuminen on spontaania, tai sitten ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:14

oma havaintoni on että tytöt kirkuu juomattavasti enemmän ja jatkavat sitä kirkumistaan huomattavasti pidempään (ja toiset ei lopeta koskaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:02

Niitä ei ole opetettu olemaan kirkumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:09

Kirkuminen on lapsellista ja nöpö-neitimäistä. Koittaisivat edes joskus nuo teinipellet olla hiljaa. En määkään kirkunu pentuna, kuulostaa tyhmältä.
Ja niin ajattelee monet mun kaveritkin (16-30 vuotiaat).