Mitä teet, kun kone ei suostu menemään nettiin ?Kilautatko kaverille, ahdistutko, heität seinään ?Yrität, yrität, yrität...

Olikohan tänään joitain ukkoskatkoksia tai muuta, kun kone jumpuroitsi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 20:58

Minä pyydän mieheni apuun, tai otan Elisa avustajan käyttöön, molemmat keinot ovat auttaneet kun en pääse nettiin.

Kysyjän kommentti

Apua kannattaa aina pyytää, jos sitä on vain saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 20:51

ei minun koneella ole ollut ongelmia, mutta tuolla isolla koneella joskus on ja siloin otan sieltä modeemista puhelimen johdon irti ja laitan takaisin niin olen pääsyt, katsoitkos että on kaikki johdot kunnolla pistokerasias...itsellä kävi niin nimittäin että soitin vihaisena elisalle teknikkaan ja sieltä kaveri käski katsoa puh.johtoa onko seinäs, eipäs ollutkaan, kun isäntä oli ottanut sen pois , kun olimme reisus , eikä minulle sanonut et se oli irti, no sit taas päästiin netin ihmeelliseen maailmaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 20:54

En enkä potkaise siihen missä vika on!Kiroilen kuin turkkilainen,yritän,yritän ja yritän.Irroitan modeemin ja kaikki piuhat,mulla vain pöytäkone eli toimannut toistaiseksi,hitaasti käynnistyy,avaa kotisivun,mutta olen kärsivällinen(edellinen toteamus hampaiden välistä ja kiristellen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 20:58

Aina joskus noita katkoksia ja pätkimisiä on. Irrotan johdot, ja laitan uudelleen paikoilleen. Jos ei auta, niin suljen koneen kokonaan ja kokeilen jonkun ajan päästä uudelleen. Joskus jopa useinkin. Jossain vaiheessa linjat sitten toimiikin. Syytä en tiedä miksi pätkivät välillä, mutta en pahemmin hermostu, koska ei tämä ole minulle työväline, vaan pelkkää hupikäyttöä varten. Joudan hyvin odottelemaankin jos ei toimi aina välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:00

Seinäänheitto... Ei onneksi tänään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:01

Kyllä sitä pitää vain sitkeästi koettaa uudestaan ja katsoa missä on vika!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2009 - 21:05

Minun konsti on sammuttaa ja käynnistää uudelleen kone. Usein auttaa. Ai että tätä ongelmaa on muillakin, oletin että omani vain kiukuttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:12

Minun koneeni ei kiukuttele koskaan :D Mutta, jos se joskus kiukuttelisi niin kyllähän sitä vaan pitäisi odottaa, että se toimii taas. Onneksi minulla on kotona tuollainen jonkunsortin "nörtti", joka kaikki kiukut korjaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:28

Katkaisen virran ja otan kaikki johdot irti ja laitan johdot kiinne. Senjälkeen on alkannu toimimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:50

rupeen huutamaan koneelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:57

Joskus kone kiukuttelee, suljen koneen ja yritän uudelleen, yleensä sillain onnaa jatkuvuus, muuten ei mittee väliä, mut kunhan Napsu toimii:D

Lähteet:
dont worry be happy:) www.dailymotion.com/video/x2...-happy_fun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:26

Netin reistaaminen täällä usb-modeemin varassa on niin arkipäiväistä, ettei se hetkauta. Virrat pois ja touhuamaan muuta. Myöhemmin uusi yritys ja yleensä paremmalla onnella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.05.2009 - 00:04

yleensä yritän vielä jonkun aikaa ja sitten luovutan jos ei netti palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 08:04

Yritän muutaman kerran, sitten käytän valikoituja voimasanoja, uhkaan kantaa koneeni suolle ja viimeksi sammutan, otan johdot irti ja odottelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:08

Käskytän konetta,oikein olan takaa,koskaan en ole soittanut,mihinkään,Aikani tutkin mistä johtuu,aina saanut syyn selville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:18

Pistän modeemin/koko koneen pois päältä.Ja jos ei toimi vieläkään,niin jätän siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:44

Alan tutkia asetuksia, usein vika on kuitenkin operaattorissa.
Tosin niin ei ole käynnyt muuton jälkeen vielä kertaakaan uudella operaattorilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:48

Selvitän onko vika

a) koneen ohjelmistoissa (jos vaikka ip-osoite on unohtunut pyytää), tai sitten läppärin unitila on saanut verkkokortin ajurit juntturaan ja ne pitää ladata uudelleen

b) jokin piuha onkin löystynyt pöydän alla rymytessä

c) kytkin on sammuksissa

d) reititin/modeemi on poissa päältä

No nyt ainakin pitäisi olla ip-osoite. Nyt jos ei pääse internetiin, vika on modeemissa ja siihen ei juurikaan ole muita keinoja kuin sen boottailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 11:15

paluu lähtöruutuun selvittää melkein kaikki ongelmat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 17:05

Irroitan kaikki piuhat ja otan akun hetkeksi pois.Taas toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:14

Tarkistan kaikki yhteystiedot.