Hei
Kysytty: 24.05.2009 - 13:52

Mihin perustuu alkoholin desinfioiva vaikutus?

Kemian kannalta katsottuna.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 14:28

Etyylialkoholi on veteen liukeneva, mutta se voi myös liuottaa rasvaa eli (bakteerien) solukalvojen lipidejä. Lisäksi alkoholi voi läpäistä bakteerien solukalvot ja muodostaa solun sisälle alkoholin ja veden sekoituksen, jossa bakteerien valkuaisaineet eivät enää voi toimia normaalisti.

Lähteet:
wiki.answers.com/Q/How_does_...l_bacteria

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 13:59

Puhdas viina tappaa bakteerit ja toimii siten desinfioivana aineena.Pitkän päälle käytettynä väärin tappaa myös ihmisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 14:09

Se on niin vahvaa ainetta, että tappaa pöpöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 14:30

on han se alkohooli loistava aine moneen tarkoitukseen....oikein ja ulkoisesti käytettyna ja joskus sisäisestikkin, tilkka konjakkia, kun on vilustumis oireita, niin lämmittää kummasti, mutta se on vain se tilkka ja siihen jää....oma kokemus ..kun on viluinen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.05.2009 - 18:14

On ollut aika jolloin potilaitakin pyydittiin viinaliinoilla. Tuoksu oli hetken aivan sanoisinko - päätä huimaava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 19:02

Enkö ole muistanut mainita:- Alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 20:27

Monilla on tapana ulkomailla ollessaan ottaa pienet hömpsyt heti aamutuimaan. Tuo tapa perustuu siihen uskomukseen, että alkoholi tappaa vatsassa mylläävät bakteerit. Totta vai uskomus, en tiedä. Alkoholissa ei mikään eliö pysty elämään, se läpäisee solukalvot, eli menee eliöiden sisälle Oletko koskaan syönyt boolista kaikki hedelmät ? En neuvoisi tekemään, sillä alkoholi on imeytynyt niihin ja ne ovat paljon vahvempia kuin itse booli. Alkoholin desinfioivaa vaikutusta käytetään edelleen hajuvesissä, laboratorioissa, tai vaikkapa hammaslääkärin vastaanotolla. Alkoholi sinänsä ei ole syypää alkoholismiin, siihen on etsittävä syitä muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 21:41

Vahva viina puhdistaa. Ja olen kuullut,kun kastaa villasukat kossuun,ja kiertää kuivaksi laittaa yöksi jalkaan,niin vie lunssan pois. En ole kyllä kokeillut,milummin otan siitä napsun,lämmittää sisäisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 09:15

Olen lukenut ,että alkoholia juotiin jo 6000 vuotta sitten,siihen aikaan ei ollut muuta säilöntä ainetta huin alkoholi.nuo desinfiointi jutut tuli jo nuissa vastauksissa .