www.esaimaa.fi/page.php?page_id=350 Tälläisiä eläimiä täälläpäin.Onko lumikko sinulle tuttu eläin?

Lumikko kuvattu kukkapenkissä.

Avainsanat: eläimiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 11:39

Kyllä noita vilistelee milloin missäkin. Eniten kuitenkin mökillä. Siellä on myös minkkejä, mikä ei ole kovin hyvä asia. Minkkityttöjen tekosia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 11:03

en ole nähnyt täälläpäin lumikoa, suloinen otus on kylläkin, mutta ei taida olla hyvä jos tekee kukille hallaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 11:05

Onpas veikeän näköinen peto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:11

Lumikko (Mustela nivalis) on Euroopan pienin näätäeläin.

näitään meillä nurkissa pyörii

fi.wikipedia.org/wiki/Lumikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:13

Kerran olen täälläpäin lumikon nähnyt. Saisi olla yleisempikin otus, pitäisi nuo myyrät aisoissa. Onneksi meidän mäyräkoiramme on myös "myyräpoliisi", joka päivä tulee kotiin kuono ja suu aivan mudassa, kun on tonkinut myyränpesiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:16

Ei ole tuttu eläin, kuvissa olen vain nähnyt. Täällä Turussa on kylläkin Lumikonkatu, mutta ei sielläkään taida noita eläimiä olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:29

Olen monesti nähnyt. tulisipa meillekin kukkapenkin hoitajaksi. Söpöläinen on, mutta terävät hampaat. Lapsuudenkotini kissat yrittivät leikkikaveriksi, mutta naarmuja saivat yrityksestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:56

Onhan nuita kuvattukin, näkemisestä en ole varma.

Lähteet:
www.kuvaboxi.fi/slideshow.ht...8548179509

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 12:42

On noita Visulahdessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 13:04

Eipä täällä Turussa paljon vilistele noita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.05.2009 - 13:28

Olen nähnyt hyvin läheltä täällä lumikon. Tuli ikkunan viereen ihmettelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2009 - 02:34

Meilläpäin paljonkin. Kissa kantoi pari vuotta sitten eräänä aamuna elävän lumikon niskasta eteiseen ja karkuutti sen pöydän alle. Nappasin sen rukkaset kädessä kiinni ja vein pihalle. Talvella pyörivät jäljistä päätellen tallin ympärillä.