Mitä valmisti Tikkakoski Oy?

mahtoiko tuotantolinjalla olla toimintahäiriö

Avainsanat: ompelukone elämänlangat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 02:17

Oy Tikkakoski Ab oli Tikkakoskella vuosina 1893 - 1983 eri nimillä toiminut kone- ja aseteollisuusyritys, joka oli suomalaisessa, saksalaisessa ja neuvostoliittolaisessa omistuksessa. Yhtiö tunnettiin Tikka-tuotemerkistä, jota käytettiin aseissa, ompelukoneissa ja liukuesteissä.

Maatalouskoneet: Vassin äkeet 1912
Työstökoneet: sorvit 1912
Tikka-maatalousmoottorit 1912
Geo-venemoottorit 1912
Aseiden piiput 1928
Aseiden tukit 1920-luku
Aseiden muut osat 1918
Maxim-konekiväärit 1934 1
Pienoiskiväärit: Skohan-Tikka-tarkkuuspienoiskivääri 1930
Suomi-konepistoolit 1931
Ammukset 1939
Poljettavat ompelukoneet 1946
Ompelukoneet 1946
Elektroniikkateollisuuden mekaaniset laitteet
Liukuesteet 1963
Autotarvikkeet 1966

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Tikkakoski_Oy

Kysyjän kommentti

Kyllä tuosta Tikka-tuotteet seviää!
Isävainaani sodasta tultuaan kertoili että niissä Tikkakosken ompelukoneissa oli toimintahäiriö. Ne katkoi vanja enoilta elämänlakoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.05.2009 - 10:26

alunperin kait aseita, Suomi konepistooli niistä kuuluisin, ompelukoneet tulivat sitten myöhemmin muotiin (suurempi kysyntä kun tarvitsi paikkailla niitä sodassa repeytyneitä nuttuja)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 10:44

Ompelukoneet 1946 aloitettiin tekemään ja 1967 lopetettiin tekeminen ja kyllä sielä saattoi ollakkin toimintahäiriöitä, tuosta en ole kuitenkaan ihan varma...mutta siellä tehtiin poljettavia ja säköllä toimivia ompelukoneita, joskos tuossa välissä ois ollut jonkin moinen toimintahäiriö..en tiedä joten arvaan vain..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 11:27

Ensin aseita sotaa varten, mutta sodan loputtua Tikka-merkkisiä ompelukoneita. Taisivat olla ihan suosittuja. Enää niitä näkyy korkeintaan kirpputoreilla. Tietooni ei ole tullut mitään toimintahäiriöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 13:08

Aseita aluksi,myöhemmin ompelukoneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 18:55

Mannekiineja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 13:54

Aiemmin aseita, sitten myös ompelukoneita.