onko sekunda huono?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.06.2008 - 05:48

Sekunda-sanalla on huono kaiku nykykielessä, mutta todellisuudessa se vastaa alkuperäisluokituksen mukaan toiseksi parasta.

Käytetyt arvoasteikot ovat:

1. Priima
2. Sekunda
3. Terta
4. Kvarta
5. Kvinta
6. Seksta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.05.2008 - 22:56

Arkikielessä sekunda sana saa usein aiheesta, mutta myös aiheetta ikävän kaiun. Sekunda voi olla kuvaus heikkolaatuisesta tuotteesta/palvelusta, mutta joidenkin varsinkin korkealaatuisten tuotteiden kohdalla sekunda eli 2. luokan tuote eroaa jonkun aivan pienenkin käyttöominaisuuksiin/-turvallisuuteen liittyvän seikan vuoksi 1. luokasta eli priimasta.

Lisätty: 31.05.2008 - 22:57

Korjaan: käyttöominaisuuksiin/-turvallisuuteen liittymättömän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.05.2008 - 23:37

tässä yksi tosikertomus mitä sekunda voi olla:

Kaupan on aina silloin tällöin Reimatec+- kakkoslaadun haalareita, kuten tälläkin hetkellä. Kakkoslaatuiseksi haalarin tekee se, että polvien ja pepun vahvikekangas Gordura onkin vaihtunut tehtaalla väärään, ohuehkoon ja huonosti vettäpitävään kankaaseen!!! Kyse ei siis ole saumojen teippauksista vaan kangasvirheestä. Ovh näillä haalareilla on parkanossa ja tehtaalla 30 euroa!! Kyse ei siis ole saumojen teippauksista vaan kangasvirheestä jolle ei anneta vedenkesto takuita. Meillä on vastaavia haalareita ja hyvinhän nuo ovat toimineen, pitäneet kosteuttakin aika hyvin. Harmittaa vietävästi nämä tyypit jotka vetävät välistä puolet ja vielä puhuvat täyttä potaskaa!!! Ostaja pulittaa melkoiset summat ja hyvässä lykyssä pistää 70 euroa kiinni haalareihin, jotka repeävät ensimmäisellä kerralla. Se kangas niissä polvissa ja pepussa on selkeästi ohuempaa kuin normaali reimatec-kangas, jota on haalarin yläosassa...

Lähteet:
huutonet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.06.2008 - 09:49

joidenkin kauppojen tehtaanmyymälöissä ns. sekundatuotteet ovat ihan ykköslaadun veroisia ja erot ovat niin pieniä/kosmeettisia, ettei niitä normaalisti edes huomaa. esim. iittala/hackman/arabia-myymälöissä on tällaisia ns. "kakkoslaadun" tuotteita.