Viherpeukalonapsut,koristebambu,jonka olen juurruttanut ja kasvattanut,mun silmäteräni,on ykskaks kellastuttanut melkein kaikki

vihreät suippolehtensä.Nyt hain multaa ja meinaan vaihtaa juurien ympäristöä,jos vaikka olen kastellut sitä ressukkaa liikaa,Mitäs luulette?

Lisätty: 23.05.2009 - 18:04

Kiitos jonin,hää on just tommonen kuin siinä kuvassa,mutta ei kasva pölkystä,vaan olen ne lehtitupsut juurruttanut ja on kasvanut kauniisti ja kovasti pituutta,kunnes,mutta nyt vaihdan mullan ja sijoitan hänet muualle,ehkä köökin pöytä liian aurinkoinen,nirso kasvi.

Avainsanat: koristebambu riutuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 17:28

Oiskos tässä vinkkejä, mikä ois kellastuttanut lehdet: Bambu viihtyy puolivarjossa. Paras paikka ei ole ikkunalla vaan hieman sisemmällä huoneessa. Bambu pitää vedestä, joten kastele kesällä runsaasti, talvella pari kertaa kuussa. Talvella bambu viedään viileään. Lämpö ei saa ylittää 15:tä astetta lepokaudella. Muuten kasvi kuivuu ja lehdet kellastuvat.

Varsinnii tuo viimenen lause siin, liian lämmintä?? Toivon et hää toipuu elinkelposeks viel:)

Lähteet:
www.hs.fi/omaelama/artikkeli...5231225549

Kysyjän kommentti

Kiitos neuvoista jonin12/13!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 18:06

Samoin kävi Jukka-palmulleni.
Vuosi sitten siitä kuihtui toinen haara ja nyt on menossa toinenkin.
Se on ollut monta vuotta samassa paikassa, eikä mikään ole muuttunut olosuhteissa. Ehkä olisi pitänyt vaihtaa multa, mutta sillä tavalla olen saanut monta kasvia kituliaiksi
Minun kasvini ei ole mitenkään arvokas, mutta moinen käytös vähän kummastuttaa.
Minua huonompaa hortonomia saa kyllä hakea. Kaktuksien kanssa pärjään joten kuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 09:15

nyt on minulakin tippasilmäs, kun appelsiinipuuni tiputta lehtiä, ja olen sitä myrkyttänyt mäntysuovallakin , mutta en tiedä syytä, mikä sitä vaivaa, nostin sen nyt katetulle terassille, josko se kärsi kuumudesta , kun oli ikkunan vieressä, katsotaan nyt miten sen käy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 14:04

Niin niille aina käy.Olen kokenut saman.