Oisko hyviä vinkkejä heinäseipäiden uusiokäytölle?

Tänään olen rakentanut niistä pihaamme mm. aitaa jonka eteen istutan kärhöjä.

Lisätty: 24.05.2009 - 16:39

Kivoja vinkkejä tullut, kiitosta vaan. Peiliin katsottuani totesin ettei meillä muita variksenpelättimiä kaivata, joten muuta pitää kehitellä seipäistä.

Avainsanat: heinäseiväs vinkki puutarha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 17:01

Halkaistuna käyvät vaikka seinäpaneeliksi. Olen nähnyt jossain baarissa. Tuo mukavan tunnelman. Miten olisi verhotangot tai humalaköynnöstä varten katos ? Peilin kehykset ? Pihaportti ? Koirankoppi, linnunpönttö, onhan näitä. Itselläni ei ole mitään laitosta, joka olisi tehty heinäseipäistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 16:10

Nonnii,siinähän hyvä idea,meinasin viestittää,että sinne sun itämaiseen puutarhaan kukkaseinäksi mahd.sopisivat,"kelottuneet" harmaat aidanseipäät,ehkä vaakatasossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:18

Sain joululahjaksi kaksi noi. 70cm korkeata joulutonttua,jotka oli tehty heinäseipäistä.Upeita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:32

Tyttäreni osti vasta keittön-pöydän,mikä on heinäseipäillä reunut kantattu.
Aika hauskan näkököinen,mutta tosi arvokas hinnaltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.05.2009 - 17:13

Pieni kota niistä tulisi myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 17:22

Mieheni kotimökille niistä on rakennettu koristeaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:07

aita..vinoaita on kaunis

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2009 - 19:24

Käytä edes yhtä ihan oikeana heinäseipäänä. Kasvata jossakin tonttisi kohdassa nurmea sen verran että saat katkottua kuin heinän konsanaan. On muuten ihan hauska koriste itsessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:30

Museoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 20:54

Outokummussa asuessani teimme niistä aidan jolla yritimme hillitä läpiliikennettä pihamme läpi, tosin melko huonolla menestyksellä. Ei niistä oikein pesäpallomailojakaan saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 09:32

meillä tuolla kylätien naapurissa 2 km ...on tehty niistä kota ja se on hauskan näköinen..itsekin tarvitsisin kolme seivästä , laitaisin ne yhteen pystyyn ja keskelle laittaisin padan ja siihen kukkia,haluaisn niiden olevan oikein harmaita ja vanhoja...pitää varmaankin kysyä miehen veljeltä, hännellä on maatila , josko 3 heinäseivästä lahjoittais...tai oikeastaan 4 kun tuo idan idea oli loistava, että ihan omassa työssään eli heinäseipäänä sais olla yksi seiväs..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 14:06

Tee niistä oikein hienoja variksenpelättimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:09

Maalaa jollakin maalilla ja niitä voi käyttää keihäänheittoon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:05

Niistä saattaisi tulla hyviä poltto puita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 12:39

voi niistä vaikka tehdä kasaamalla hyvän kompostilaatikon risuille ja roskille piha alueella. tai sit koriste seinän johon kasvamaan vaikka krassia aitaa vasten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 13:34

Aitaa niistä voi rakentaa ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:08

Kauniin vinoaidan niistä saa.
Älä nyt ainakaan polttopuita niistä tee, alkavat olla jo sen verran harvinaisia.
Meilläkin niitä on tuolla autotallintakana kymmenkunta, mutta ei vielä keksitty sopivaa uusiokäyttöä, mutta jotain niistä puuhastetaan . . .
jonakin päivänä