Rakastatko sadetta ?

Lisätty: 24.05.2009 - 15:04

Tänään luvattiin tännekin päin sadetta, ja tosiaan: muutama pisara näkyikin tummalla kiveyksellä ! Rakastan sadetta, sen ääntä, tuoksua, sitä, että se kastelee puolestani kaiken. Liika on tietysti aina liikaa, mutta kohtuullista sadetta ja rankkasateitakin rakastan. Olen seissyt sateessa alasti (nuorena), uinut sateella, kävellyt sateessa kaikki varusteet päällä. Lempilauluni on Rauno Lehtisen:On hetki, jolloin tuuli uinahtaa ja siinä se kohta, jossa "lamput asvaltilla kiiltää". Se tuo mieleeni Helsingissä nuoruuteni Linnankoskenkadun sateella, Valion baarin mainosvalot kuvastuivat asvaltista ja minulla oli mukanani uusi ruudullinen sateenvarjo.
Usein kesällä istun sateella ulkona katoksessa, kuuntelen sen ääntä, haistelen luonnon voimakkaita tuoksuja. Sade on siunaus. Kauniisti sanottuna eräässä laulussa: Suvisade lämpöinen, pesi kaikki puut. Iltajuoma kukkien juotti pikku suut. Kylläisinä huoaten ne nyt nukahtaa, yli kasteikon kaari kohoaa. Hellä kiltti vesi, pikku loruinesi, kerrot uuta satua joka ainut ilta...taivaallista katua kaunis sateenkaarisilta...

Avainsanat: sade ukkonen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 15:18

En suoranaisesti vihaakaan.

Sateessa seisoskeleminen on toisinaan ihan vapauttavaa puuhaa, kannattaa kokeilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 15:35

en kyllä rakasta,mutta pakko sietää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:42

Rakastan tiettyinä hetkinä hiljaista, lämmintä sadetta joka ei kestä päivää enempää kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:47

Rakastan ja vielä enemmän ,jos ukkostaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:59

rakastan, jos just sillon ei tarvi mihinkään lähteä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:05

Rakastan lämmintä trooppista sadetta,mutta meillä sade valitettavasti yleensä kylmää,vaikka olis kesäpäivä.Toisaalta syksyllä kontiot jalkaan,sadetakki niskaan,lämmintä alle ja sydvesti päähän ja sateeseen,on aika kiva talsia,kun ei palele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:42

osaisko tota nyt rakkaudeksi sanoa, hyvin tullaan toimeen ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.05.2009 - 17:05

En kauheesti välitä sateesta, paitsi yöllä, kun ei tarvitse sateeseen lähteä talsimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 17:30

Sadetta rakastan syksyllä, kun on jo pimeää, mutta vielä muisto katoavasta kesästä, lämmin tuulahdus, katulampun kajoa vasten erotan syksyisen tihkun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:02

Lämmintä kesäsadetta rakastan, jolloin sekä ilma että sade lämpimäst ihoa koskettaa ... lapsuudesta/nuoruudesta muistelen....jot tuleekohan sellasii enää??

Lisätty: 23.05.2009 - 21:18

www.youtube.com/watch?v=Ok9Y...re=related

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:05

en rakasta.. kuten en muitakaan luonnonilmiöitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:05

Yö sateita rakastan ja syksysateita,kun saa olla sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:29

En todellakaan.
Nuorempana tuli "nautittua" ulkotöissä räntäsateista ja tuulista sen verran paljon, että nyt saa paistaa ja kuumasti.
Hurghadan sää on aika optimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:56

En sateessa tykkää ihmeemmin liikkua. mutta kyllä se sade on vaan tyarpeelista kasveille ja luonnollle. yöllä ei väliä vaikka sataakin. ukkosesta en kyllä pidä. peinenä pelkäsin kyllä kauheesti ukkosta en enää niin paljoa. kyllä sade välillä raikastaa ilman ja on myös tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:00

En nyt niinkään rakasta sadetta, mutta sateen jälkeen ilma on mukavan raikas, ja tuoksuu ihanalle. Sellanen ilma oli just äsken, kun kävin kaupassa. Ei sinänsä yksittäisessä lämpimässä kesäsateessakaan mitään vikaa ole, kunhan koko kesä ei ole sateinen. Syyssateet ovat yleensä ikävän kylmiä ja tuulisia, ja se pimeys...Inhottavimpia säitä kovan pakkastuulen ohella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2009 - 19:18

Kunhan sitä tulee sopivassa määrin, tietyllä painolla ja kestää sen verran että siitä hyötyy, ja kunhan ei häiritse auringonottoa, niin tervetuloa vain.
Lapsena kasa näkkileipiä, iso kuppi teetä ja lasiterassille katselemaan kun salamat räiskivät ja ukkonen ja sade kumusivat. Ihanaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:31

Joo,sade on .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 20:48

Sateen jälkeen kesällä tuoksuu luonto hyvältä,
en kyllä välitä koiran kanssa talsia litimärkänä lenkillä,
eikä koirakaan kauaa ulkona viihdy sateella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 21:01

Garbage: I'm Only Happy When it Rains
www.youtube.com/watch?v=zdodc1Eu1nA
Lämminkesä sade kuten yllä lauletaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 22:24

En kyllä tänään rakastannu sadetta,kun olisi ollut pihahommia.
Kesällä rakastan kesällä kun on oiken kuivaa,ei tarvise kastella. Saa myös kasteluvettä talteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 02:05

Inhoan kylmää sadetta etenkin syksyllä, kun se tulee voimakkaan tuulen ja rännän säestyksellä. Ja monta päivää.Trooppinen lämmin sade on jokseenkin virkistävä. Myös tänään sade oli kaunista katseltavaa. Aurinko paistoi, taivaalla oli sateenkaaria ja sade kesti vain hetken. Sataminen ei haittaa, jos se tulee kuuroina eikä saderintamana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 09:51

rakastan sadetta , kun se tulee yöllä , mutta inhoon ja pelkään ukkosta, mutta kesällä ois luonnolle hyvä.jos satais yöt ja paistais päivät, no kyllä sade on hyvä, jos saa olla vain kotosalla eikä sada montaa päivää...ja sateen jälkeen on niin ihana tuoksu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.05.2009 - 13:31

Välillä raikastava kesäsade on minun kohdallani rakastettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 14:09

Kyllä nautin sateesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:10

kyllä, ihanaa tulla sateenkastelemana kotiin ja keittää teetä... ja kuunnella sateen ropinaa katolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:09

Kyllä sade sää on kiva,suorastaan nautinnollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 15:20

Kyllä, sehän on tarpeellista mutta sellaista tyypillistä Suomen kesäsadetta, joka kestää pahimmillaan viikosta toideen, en rakasta.