Kuinka lahjakas kokki olet ?

Minun bravuurini on "paahdetut perunat", so. perunat kuivuvat ja kattila palaa pohjaan napsuttelun viedessä kaiken huomiokykyni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 16:46

riittävän lahjakas etten ole saanut porttikieltoa keittiöön vieläkään,
bravuuri on täys ateria siitä mitä milloinkin kaapista löytyy,
erikoisala 'vaistokookkaus' - mielikuva lopputuloksesta ja hommiin ilman ensimmäistäkään reseptiä
... että sellanen kokki ..

Kysyjän kommentti

Keittokirjoja ei tarvita ! Kokeileva kokkaus kunniaan !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 15:16

Minun bravuurini taas on väsyneenä tehty munakas, jonka päälle laitoin kanelia luullen sitä curryksi... (tämä on tapahtunut minulle jo kaksi kertaa, typerää tehdä sama virhe kahdesti!) Oli kyllä mielenkiintoinen makuelämys... mutta en suosittele kokeilemaan :D

En mikään hirveän lahjakas, mutta tässähän on koko loppuelämä aikaa opetella :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:40

muittenkin kuin omasta mielestä erinomainen kokki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:43

Normaalitaitoinen innostunut kokkailija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:00

no sellanen ihan ok. osaan tehdä ohjeista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:01

Sellanen varmaan aika perustaitoinen kotikokki. En nyt ainakaan ihan uusavuton ole. Minä tykkään soveltaa, ja käyttää luovuutta ruoanlaitossa, ja hyviä tuloksia on tuottanut tähän mennessä. Pitäisi vaan kaikki hyvien kokeilujen reseptit kirjoittaa ylös, kun muuten tahtoo unohtua, että minkälaisen kehitelmän sitä olikaan joskus tehnyt jostain ruosta. Se on vähän harmi. Muuten viimeisin kokeiluni on isoäidin jauhelihakastike (siis niitä kastikeainespusseja). Ei muuta kun jauhelihan paistaa, lisää vettä, ton pussin, ja lisäks vielä tacomaustetta, tilkka kermaa, jalopenoja ja soijaa. Helppoa ja hyvää! Sopii muuten hyvin muussin kanssa, mutta voi sen tarjoilla keitinperunoiden kanssakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:16

Lahjakas,mutta innostunut,kiva kokeilla uutta,mutta mun laitokset ovat onnistuneet ja maistuneet,muillekin.Bravuurit;aikas monta,Quichea tykkään tehdä,samoin erilaisia vihannesjuustopiirakoita,risottoa,wokkausta harrastan,keittoja vaikka mitä.Joskus innostun kyllä viljelemään chiliä liikaa ja silloin pilalla,itse en tykkää kovin hotista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.05.2009 - 17:04

Kokeileva kotikokki. Mitään en tee reseptien mukaan, ja maustan mielialan mukaan. Hyvin on toisillekin kelvannut. Poikani kehuu lihapulliani, makaronilaatikkoani ja paistettuja silakoita. Ovat hänen suurinta herkkuaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 17:35

Kopratuntumalla, kelvollista ellei jopa maukasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:03

pysytään hengissä.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:12

Kokkaus sujuu ja syötövänhyvää syntyy muidenkin,kuin perheeni mielestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 18:59

Ihan hyvin onnistuu kokkaaminen minulta on kauan aikaa niin että olis ruoka pohjaan palanut. kyllä hyväksi on ruokaa kehuttu ei ole moitteita kuulunut. sillon on hyvää kun perheelleni kelpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2009 - 19:15

En osaa sanoa lahjakkuudesta mitään, mutta hyvin ruokani on aina kelvannut. Siskoni ainakin valittavat kun ovat olleet lomilla luonani, että taas lihoaa. Mutta on kuulemma pakko ottaa lisää...
Kalakeitto ehkäs se paras soppa jota voisin vaikka vähän kehaistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:32

Erittäin lahjakas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 20:22

Riippuu syöjistä.
Murkulle osaan kokata ja itselleni, mutta juhla-aterioilla tyydyn mielelläni assistentin rooliin. Minulla on vaikeuksia saada ruoka näyttämään hyvältä. Ulkonäöstä huolimatta ruokani kyllä kelpaa ja jos syöjillä on vielä nälkä, niin hyvältä maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 20:28

kokkaillut isommallekkin porukalle onnistuneesti ravintolan keittiössä sekä myös kotioloissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 21:03

Lahjoista en tiedä mutta kokin paperit on kansiossa,
jos ei kolmessa vuodessa opi mitään niin sitten ei opi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 22:29

Kyllä ruuat on hyvin kelvannu mitä olen tehnyt,tulee jopa kehuja.
Tyttären poikakin sanoo aina että miksi mummilla on aina hyvää ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 02:00

Yleensä ruoasta tulee hyvää ja syötävää. Keväällä kaverin luona kokatessa rimpsahti hippasen liikaa tulista maustetta. Heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 09:58

kyllä ovat syöneet ja kehuneet , ja tykkään laittaa ruokaa, mutta leipominen ei ole hommiani..lihapullat ja kalasoppa ovat niitä joita porukat tilaavat juhliinsa...serkkuni kanssa teemme vaihtureita, hän tekee minulle täytekakkut ja minä teen hänelle sopat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.05.2009 - 13:32

Ihan normaali ruaanlaittaja, en laita mitään syömäkelvotonta, mutten kyllä mitään viiden tähden ravintolatasokaan minulla ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 14:11

Erittäin - mutta en juuri käytä lahjojani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:11

Jotkut onnistuu, jotkut eivät... esim marenki on täyskatastrofi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 22:53

Tykkään tosi paljon ruuanlaitosta ja leipomisesta ja kaikki ovat keitoksiani hyviksi haukkuneet.Minusta on ihanaa laittaa hyvää ruokaa kun on paljon syöjiä paikalla.Tilauksiin leivon myös jonkin verran täytekakkuja.Ravintola-alan peruskoulutuksen olen käynyt aikoinaan,mutta enimmäkseen olen itse opiskellut juttuja etenkin leipomisen saralla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:15

Suorastaan armottoman lahjakas,en tavitse keitto kirjaa kaikki ruuat syntyy,improvisoiden,Kesä herkku,peruna nyydit grillissä,foliossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:36

Pidän itseäni hyvänä kokkina annetun palautteen perusteella. Mutta täytyy sanoa että osaan myös nuo "paahdetut perunat" eli joskus olen syventynyt liian pitkäksi aikaa joihinkin muihin hommiin ja perunat tuli muita kun piti.Useimmiten keitän perunat kerroskattilassa jos täytyy kypsentää isompi määrä.
Laitan ruokaa lähinnä viikonloppuisin ja oikein antaumuksella. Nytkin lähti muutama hyvä idea mukaan Portugalin reissulta, täytyy heti kokeilla jotain eli tulevan sunnuntaina.