Muistaako kukaan häntä joka kauan sitten lauloi meille jokaiselle joka aamu?

Oli -80 luku, tarkkaan en muista, olisiko ollut 83/84 ja radiosta tuli aamulla jokaiselle nimipäiväsankarille hänen laulamansa onnittelulaulu. Omani on jollakin kasetilla, en vain muista missä, mutta muistan miten se alkaa: en ? kauniimmin laulaa nyt voi...

Lisätty: 23.05.2009 - 09:06

Kiitos kissanainen, eipä aukenekkaan. Mutta ketä kiinnostaa PH osannee itsekin etsiä tietoa hänestä.

Lisätty: 23.05.2009 - 09:29

Outo juttu ettei tuo linkkini aukea, vaikka eilen sen sain auki. Kiinnitin siellä vielä huomiota siihen että hän menehtyi merkkipäiväni.

Lisätty: 30.05.2009 - 01:33

Ennenkuin valitsen parhaan vastauksen, niin sanon että kenties tämä oli vain Lahden alueen kanavalla. Mutta silloin oikeasti PH lauloi vuoden jokaisena aaamuna oman tekemänsä nimipäivälaulun nimipäivän mukaan. Mielestäni se jonka hän minusta ja kaimoistani lauloi oli kaunis laulu. Virteen verrattuna.

Avainsanat: http://fi.wikipedia.org/wiki/petri_hohenthal

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 12:50

Edelleen laulaa joka aamu lintunen terssilla,on todellinen laululintunen.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Oli helppo valinta kun ei liittynyt kysymykseeni millään tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.05.2009 - 02:47

En kyllä muista mutta vaikuttanee Katri-Helenan musiikilta Juha Vainion alkup. sanoituksella.

Lähteet:
Hämärä muistikuva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.05.2009 - 08:59

pomus.net/001606

Kyllähän minä Petrin muistan. Oli kerran esiintymässä firman kesäjuhlissa. Oli mukava kaveri. Huomasin tuosta laittamastani linkistä, että hän on kuollut. Siitä en ollut tietoinen.
Ida, sinun linkkisi ei auennut.

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 09:20

Hämärä muistikuva minulla on, mutta en voi sanoa muistavani.
Tuolloin kaikki aika meni töissä, ikä radion kuunteluun pahemmin riittänyt aikaa eikä virtaa.

Outo juttu tuo linkin aukeamattomuus, mutta googlen kautta haettuna löysin toimivan linkin.
Kokeilen panna sen tähän. fi.wikipedia.org/wiki/Petri_Hohenthal
Jos ei toimi, niin googlen kautta haettuna toimii.

Idan linkissä on erona tuo *h t t p://*, muuten se on sama.
Jos sen lisää minun linkkiini, niin löytyy, vaikka siitä tulee täysin sama kuin Idan linkistä. Kumma juttu. Napsu ei muuten antanut kirjoittaa tuota h ttp:// ilman välilyöntiä, vaikka lisäsin tähdetkin päihin. Ei vain tullut näkyviin kuin ne tähdet. Merkillistä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 09:51

En valitettavasti muista.Silloin oli aamut kiireiset,kun piti joutaa seitsemäksi töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 10:15

niin se on ollut minunkin muistini kans, en nyt yhtään muista kyseistä laulajaa, mutta tosiaan en saanut minäkääm linkiäsi auki,mutta kävin kyllä nyt jo katsomassa linkiltä, eikä auennut tuo muisti sivu päässäni siis, no nyt pitää vain kuunnella tarkemmin musiikkia , josko hän laulais joskus tai tulis hänen musikkiaan radisota ja voisin saada hänet mieleenikin siten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 15:21

En ole kuunnellut radiota silloin, enkä kuuntele nytkään. En ole ilmeisesti radioihmisiä, siis sellaisia, joilla radio on päällä koko ajan. Minulle hiljaisuus on nautinto, ehkä seurausta meluista työpaikastani ja väsyneistä korvistani. Laulan usein itsekseni, varsinkin automatkoilla, siinä on minun musiikkini nykyään. Saatan myös soittaa jotain pianolla ja laulaa siinä mukana, mutta harvemmin. Musiikki on niitä tärkeimpiä asioita elämässäni, mutta se ei tarkoita sitä, että jaksaisin aamusta iltaan kuunnella jotain "toosaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2009 - 03:13

En muista. Olin vasta kolme-neljä vuotias...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.05.2009 - 21:18

en ollu vielä syntyny, nii muistikuvat aika huterat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 21:15

Eipä löydy minunkaan muistilokeroista. Oon sillo ollu noin parikymppinen,