Onko rahalla taivaallinen voima?

Egyptiläismiljardööri tuomittiin kuolemaan murhasta.

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../05/882187

Avainsanat: laki- ja oikeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 22.05.2009 - 12:13

Näin ei ainakaan pitäisi olla eikä mielestäni suuremmaksi osaksi olekkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.05.2009 - 12:17

Tässä tapauksessa sillä oli taivallinen voima, sillä sinne pääsi yksi ihminen ja pari joutuu naapuriosastolle. Mutta hukkaan meni hyvät palkkiomiljoonat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 12:37

Kyllä sillä näyttää olevan, ei nyt miljoonista heille ole mitään hyötyä enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 12:57

Vain maallinen ja sekään ei pelasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 13:23

Kyllä sillä on,jäljelle jääneet pääsee kuluttamaan niitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 14:08

Mitä nyt taivaallisella tässä yhteydessä tarkoitetaan ? Kuka saakaan taivasosuutensa tässä kolmiodraamassa ? Se enempää ymmärtämättä niin syitä kuin seurauksiakaan, niin sekä murha että rangaistus eivät saa hyväksyntääni. En ole kuolemanrangaistuksen kannattaja missään tapauksessa, enkä myös hyväksy kenenkään murhaamista tai murhauttamista. Arabien kulttuuriin kuuluu itselleni paljon vieraita piirteitä, vaikka muuten pidänkin heistä ihmisinä. Heidän ihmiskäsityksensä eroaa kovasti omastani, toivonkin, että joskus heidän kulttuurissaan annettaisiin enemmän arvoa naisille kuin mitä nyt annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 15:25

Ei ole, eikä kuulukaan. Varmasti tiesi mitä maassa saa tuomioksi murhasta eli vallan tahtoi tuomion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 15:56

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 16:24

Kyllä on ainakin jonkinlainen voima kun sillä saa kaikke ostettua,ilman sitä ei kyllä pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 16:50

Enpäs minäkään tiedä taivaallisesta mitään,mutta ainakin IHMEELLINEN voima sillä on.Kummasti kyllä rauhoittais,enkä onnelliseksi tekemisestäkään tiedä,kun ei ole kokemusta.
Raha on kuin seksi,kun sitä ei ole,on se(raha)koko ajan mielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:10

tänään juuri kuuntelin radiosta kun pohdittiin tätä, oli esim. Lottovoittajalla on hetkellinen onnen huuma mutta aika pian olotila palaa netiseen ja voitolla ei ole mitään merkitystä.. näin radiossa sanottiin ja olen taipuvainen uskomaan.. elämä ei rahalla muutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 21:49

ainakin sijoittajat ymmärsi mikä on rikos ja lopettivat sijoittamisen , kyllä me ihmiset tiedämme että rikoksella on lyhyet jäljet ja niin joutui tämäkin sen huomaamaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 11:27

Sanonta kuuluu:"Kun rahat loppuvat talosta,lentää rakkaus ikkunasta".Ei sillä taivaallista voimaa ole,mutta kummasti se rauhoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 16:52

Niin, rahan merkityksen huomaa vasta, kun sitä ei ole. Ei sitä aina jaksa syödä hernekeittoa, tai nuudeleita. Muutenkin, mukavaa on, että jos jotain yllättävää tapahtuu, vaikka jokin tärkeä laite hajoaa, että olisi varaa ostaa tilalle uusi. Tietty pahanpäivän vara olisi siis hyvä aina löytyä...Tärkeintä kuitenkin mitä rahalla voi saada, on asunto (siis ettei lennä pihalle) ja ruoka, jotta pysyy hengissä. Kaikki muu on oikeastaan ekstraa. En ole kauheasti tavaran perään, koska tavarat eivät tee onnelliseksi. Kaikkein tärkeimpiä asioita ei rahalla saa, kuten rakkauta, tosi ystävyyttä, tai sisäistä mielenrauhaa, eli siis onnellisuutta. Terveyttä voi rahalla edistää, mutta silti sen säilymisestä ei ole takeita, vaikka olisi miljonääri. Yhteiskuntamme kyllä valitettavasti on sellainen, että rahalla voimaa on. Varsinkin nykyään kun jopa ruoan hinta on noussut pilviin, ja palkat eivät kuitenkaan nouse...Toisaalta Wagnerilla oli aikoinaan hauska näkökulma tähänkin asiaan. Viivin sanoessa hänelle: "Wagner, etkö tiedä ettei raha tuo onnea?" hän vastasi: "En halua onnea. Haluan rahaa!" Hänelle, joka näin ajattelee, on raha toki erittäin tärkeää, mutta on älytöntä kuvitella, että raha poistaisi kaikki huolet. Eivät ongelmat rahalla katoa, ei vaikka matkustaisi mille paratiisisaarelle. Minä en muutenkaan edes nauttisi sellaisesta elämästä. En jaksaisi vain makoilla päivästä toiseen. Haluan tehdä jotain tärkeää, jotta koen itseni hyödylliseksi tässä yhteiskunnassa. Siis vaikka voittaisin lotossa jättipotin, en lopettaisi työntekoa kokonaan. Tekisin sitä kuitenkin silloin tälöin, tai sitten osallistuisin ainakin vapaaehtoistoimintaan. Varmasti kuluttaisin aikaani myös opiskelemalla esim. kieliä ja psykologiaa, jotka kiinnostavat. Ei olisi enää siihenkään raha esteenä...