Nukkumatilla on "kaksoisolento" ainakin nimellisesti, mutta mikä?

Lisätty: 28.05.2009 - 23:58

Kiitos kaikille vastanneille. Hauskoja oli mutta pari tiesi mitä hain. Nimellisesti on olemassa kukka nimeltä Nukkumatti.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.05.2009 - 05:30

Nukkumatti on myös kukka. Iltaisin kuuluu rapinaa kun lehdet käpertyvät suppuun ja kukka menee tapaamaan kaimaansa. Aamulla taas rapisee kun aukaisee lehtensä.
Muutama vuosi sitten minulla oli nukkumatti, ja ensin ihmettelin mikä siellä kukkapurkissa kahisee ja rapisee iltaisin. Jonkun muuton yhteydessä otti nokkiinsa ja kuihtui pois.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Minä en ole onnistunut niitä koskaan kasvattamaan, en tiedä sitten missä vika. Valvoin varmaan liian kauan ja ne saivat valoa ... heh.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 23:41

Eikö se ole nukkumaija hih :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 00:05

En tiedä kaksoisolennosta mitään, mutta:

Mikä on nukkumatin vaimon nimi?

Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö, niin nukkumatti nousee ja ovehen Hiljaa koputtaa eli nukkumatin vaimon nimi on Hilja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 08:59

Taskumatti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:26

En tiedä varmaan vilma-maija

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 09:32

tuota nukkumatti kukkaa ajattelisin minäkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 10:19

Mites MUSTA-MAIJA,ei tosin enää musta,tulossa monen kirjavia malleja;,mutta nimi kait elossa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 10:51

Uniriepu ja unilelu tulevat mieleen, mutta ei niissä ole maijaa eikä mattia nimeksikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 11:15

UniJukka kilpailoo nukkarimatin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 11:57

"Nukkumatti" on ainakin hotelli Kokkolassa.

Lähteet:
www.kpnet.com/nukkumatti/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.05.2009 - 16:07

Unijukan oon ainaki kuullu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 16:18

Nukku-Matti ja Tonttu ovat melkein samannäköiset, mutta: ...heilahtaissa hiippalakin kuulin kilinän ! Tonttu-Ukon lakissa on kilisevä kulkunen, Matin lakki sininen, vaan tontun punainen !
Eli Tonttu on samanlainen hiippailija kuin tuo Nukku-Mattikin, hämärissä liikkuvat ja kurkistelevat lasten ikkunoista sisälle. Mutta Tonttu on siinä mieessä parempi, että se ei suorita mitään lapsikaappausta ja kuljeta jonnekin Jolon saarelle nukkuvia lapsia niinkuin tuo toinen. Ei ihme, että lapset kuultuaan kaikkia Nukku-Matti-tarinoita ovat niin peloissaan, etteivät uskalla nukkua ollenkaan. Onkohan viisasta kertoa heille edes koko totuutta Nukku-Matista?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 17:11

Uni Jukka tuli mullekin näin ekaks mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 11:42

Unihiekka.