kuinka kauan vauvaa voi kerrallaan pitää turvakaukalossa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 15:37

asiatietoa ja keskustelua:
www.huvitutti.net/arki/tavar...enkit.html
kaksplus.fi/keskustelu/t950069
www.helistin.fi/keskustelu/v...78d4200e89

Lisätty: 21.05.2009 - 15:39

www.helistin.fi/?page=790505...id=4483516

Liiallinen turvakaukalossa makaaminen voi aiheuttaa vahinkoa vauvalle. Asiaa kannattaa kysyä lääkäriltä tai fysioterapeutilta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 16:55

Korkeintaan kauppamatkan tai kyläreissumatkan ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 17:03

kohdussakin ne on aika mykkyrällä:) ei tuo pienestä vahingoitu, vauvat on sitkeitä otuksia. Mutta kohtuudella tietty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 20:59

Kyllä tuo vieressä oleva on siinä nukkunut pitkiäkin aikoja,
ei siinä kannata nukuttaa kotona mutta kyllä pitkätkin reissut onnistuu.

Lähteet:
Oma, erittäin laaja kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 21:31

Kyllä monet pitävät 1-2 tuntia tai enempikin jos vaikka matkustavat autolla johonkin niin on vauvan pakko olla sillon siinä. mutta ei sisällä kannaita pitää siinä kauaa koska siinä tulee äkkiä kuuma ja tukala olo ainakin näin kesällä. mutta ei siitä mitään suurta haittaa ole jos muuten siinä viihtyy rauhallisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 21:44

Kolmisen tuntia yhtäjaksoisesti saattaa olla takaraja. Sen jälkeen olisi päästävä joko syliin tai sänkyyn. Kaukalo on kuitenkin kaukana luonnollisesta lepoasennosta, siinä voi syntyä virheasentoja, jos liian kauan on pelkästään kaukaloasennossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 23:04

Onhan pienen vauvan syötäväkin välissä, jos pitkiä matkoja ajetaan. Silloinhan hän saa olla pois kaukalosta, kun hän on sylissä syömässä. Ei liikaa vaatteita eikä liian kuuma auto ja välillä sylittelyä, niin voi matkustaa pitempiäkin matkoja autolla vauvansa kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.06.2009 - 06:06

Meillä on pidetty pitkiäkin ajomatkoja.