tiedätkös miksi saksaslais mies juo tänään...siis muutakin kuin teetä ja kahvia..?

luin just lehdestä, en ois muuten tiennyt ja laitan vastauksen myöhemmin ,jos joku ei tiedä...kategoriassa voi olla paranneltavaa, mutta ei anneta haitat... niin ja oikein hauskaa tätäpäivää sekä aurinkoista ja iloista viikonlopua kaikille :)

Lisätty: 22.05.2009 - 09:55

jonnin13 tiesi..siellä vietettiin isänpäivää ja miehenpäivää, miksei meilläkin vois olla äitienpäivä ja naistenpäivä samana päivänä, vois sitten juhlia nekin naiset jotka ei ole äitejä ja samoin isänpäivänä ois miestenpäivä...saksalaiset fiksui , kun samana päivänä juhlivat kahdet juhlat..

Avainsanat: saksalais mies juo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 12:52

Isänpäivä on Saksassa aina silloin kun vietetään "Christi Himmelfahrt" ja se on aina torstai-päivä, eli oiskohan se sitten tää juttu??

Kysyjän kommentti

just niin onkiin... :) kiitokset kaikille vastanneille :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.05.2009 - 11:28

kiitos toivotuksista! enpä tiedä, mutta pitää seurata tätä kysymystä jos joku asiaa valottais.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 11:34

En ole kyllä mistään lulenut,mut arvaan,et kaljaa ne ainankin kittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 11:55

Kaljaa saksalaiset juovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:38

En saksalaisista tiedä, mutta ruotasalaiset voisivat juoda hela dagen, koska tänään niilläkin on varmaan Helatorsdag. Mikähän se päivä olisi saksaksi , ehkä Ganze Donnerstag, hah hah !
Hauskaa keväistä viikonloppua kaikille !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 13:53

Juovat janoonsa ja suruunsa. Jalkapallon Uefa-cupin 37-vuotinen historia huipentui ukrainalaisen Shahtar Donetskin mestaruusjuhliin Istanbulissa. Shahtar kukisti Werder Bremenin jatkoajalla 2-1.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.05.2009 - 14:27

Ei ole hajuakaan. Toivottavasti juovat iloonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 16:58

onko siellä ne olutfestarit nyt.. en tiiä muuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 23:13

Joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 10:13

Jonin13:n kanssa samaa mieltä. Helatorstai tai taivaaseenastumispäivä on Saksassa myös isien (Vatertag) tai miesten (Herrentag, ent. Itä-Saksassa) päivä, jolloin (miehillä) on tapana käyttää alkoholia (ja paljon). Se taitaa olla jonkinlainen vastapaino äitienpäivälle, jolloin kai nautitaan vain kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2009 - 22:33

Olikos se joku itsenäisyyspäivä tai kansallisuuspäivä.Jotain sellasta muistaakseni.Ekaks laulettii vaa kansallis laulun ekaa säkeistöä,mut joitai vuosia myöhemmi siirryttii laulaa kolmatta.