Kaikki tietää sanan maatui, mutta mitä tarkoittaa sana puutui?

Lisätty: 21.05.2009 - 23:41

hurjattanilla oli tosi hyvät perustelut kysymykseeni.
hurjatta kysyi mihin haluaisit matkustaa?

Tässä lisätietoja sanasta TUI.
Tui tarkoittaa mm. myös seuraavia asioita:

Tui, kaupunki Pontevedran maakunnassa Galiciassa, Espanjassa
Tui, Uudelle Seelannille endeeminen lintulaji
TUI Travel PLC, brittiläis-saksalainen matkailualan yhtiö
TUI AG, saksalainen matkailu- ja kuljetusalan yhtiö
Text User Interface, tekstipohjainen käyttöliittymä
saudiarabialaisen Turaifin lentokentän IATA-koodi
TUI Nordic ja Finnmatkat tekevät työtä kestävän kehityksen ja ekologisen monimuotoisuuden eteen oman organisaation lisäksi ulkoisten yhteistyökumppaneiden .
TUI AG (Touristik Union International) on saksalainen yritys, jonka alaa ovat matkatoimistot, hotellit, lentoyhtiöt ja merikuljetukset.
TUI Fly NordicTätä jatkuvaa työtä kehitetään koko ajan yhteistyössä muiden eurooppalaiseen World of TUI –konserniin kuuluvien lentoyhtiöiden kanssa.
Finnmatkat Lomalennon operoi TUIfly Nordic, joka on osa maailman suurinta tilauslentoyhtiötä, TUI Airlinesia. Samaan konserniin kuuluvat englantilainen
Matkatoimisto Finnmatkat on osa TUI Nordicia, joka markkinoi valmismatkoja ... Finnmatkojen ollessa osa kansainvälistä World of TUI -matkailumaailmaa
(: itse tulin juuri tui:n lennolta ja ihan hyvin kelpasi. todella ahtaat jalkatilat ja ehkäpä paikkojenjako ainoat miinukset(meidät perheen kanssa
Tekstipohjainen käyttöliittymä (Text User Interface eli TUI) on tietokoneenkäyttötapa, jossa kommunikointi tapahtuu ruudulle syötettävän tekstin avulla ...
Tui elää Uudessa-Seelannissa noin 50 000 neliökilometrin alueella. Laji on taantunut voimakkaasti eurooppalaisten tulon jälkeen elinympäristöjen
Matkailualan konserni TUI on valinnut it-yhtiö Satama Interactiven pääyhteistyökumppanikseen Pohjoismaissa sähköisen
Kiinalainen hieronta tunnetaan nimellä "Tui Na", käännettynä se tarkoittaa "työntää ja kiinniottaa". Tekniikka sisältää monia erilaisia hierontaotteita
Pontevedra Parador de Tui Hotel: Välitön vahvistus ja edulliset hinnat Pontevedra Parador de Tui Hotel Agodasta Pontevedra tarjoaa matkalaiselle monenlaista
Ensimmäinen suuri menetys koettiin, kun matkatoimistojätti TUI ilmoitti yllättäen, ettei se enää ensi talvena lennä lumilomamatkoja Lappiin.
Finlandia-talolla 19.10.2008 esiintyneen Tui De Royn klassisesta Galapagos-kirjasta on otettu jo kymmenen uudistettua laitosta. ...
Tui-Las Oy. Käyntiosoite. Kuusistontie 4 05400 JOKELA. Puhelin, 040 767 7800. Y-tunnus, 1495887-7. Toimiala

- varokaa paviaanit Tui tarttuu. :D oon tartuttanut sen jo satoihin ellen tuhansiin.
Ps. muuten ellen on mun tyttökaveri.

Jatkuu edelleen ........................

Mutta lähde aineistoon tarkemmin tutustuneena ja ankaran itse tutkistelun jälkeen ja edellä olevien tosiasioihin perusteellisen harkinnan jälkeen on sellainen mututuntuman, että se suuttui tuntui ihan kivalta vaihtoehdolta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 22:33

Tui on matkatoimisto. Maatui on maassa matkoja järjestävä Tui, Puutui järjestää matkoja puihin, esimerkiksi suureen tammeen. Sitten on Muuttui, joka kuljettaa kaikki muut jonnekin kauas pois. Aika erikoinen on Suuttui, sillä siinä ihmiset kohtaavat toisensa suusta suuhun. Aika merkillinen on on myös Juuttui, jonka järjestämät matkat ovat pelkkiä menoja, ilman paluulentoa. Sinne jäävät sitten jumiin lopuksi elämäkseen kaikki matkustajat. Millä näistä haluaisit matkustaa ?

Kysyjän kommentti

Aika erikoinen oli varsinkin sana SuutTUI.

Perustelut:
verbaalinen ilmaus sanalle TUI
Wikisanakirja
Suomi
Adjektiivi
verbaalinen

sanallinen, kirjoitettuihin tai puhuttuihin sanoihin liittyvä; suullinen; myös verbeille ominainen.

Käännökset vertaa: puhutTUIhin
englanti: verbal

Haettu osoitteesta http://fi.wiktionary.org/wiki/verbaalinen
Luokka: Suomen sanat-ve

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 03:32

Mulla ainakin puutuu käsi välillä, jos makaan vaikka sen päällä pahasti!
Tai jalka puutuu, jos pitää sitä pidempään huonossa asennossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 04:54

Raajat tai kasvot voivat puutua tai hammas puutui, kun se puudutettiin.
Pelistä voi sanoa, jos se ei kulje, että se puutui.
Tai pelin selostaja voi puutua, eli hra se ja se puutui selostaessaan peliä.
Teollisuus voi puutua.
Olisikohan vielä muita puutumisia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 07:13

Muuttua tunnottomaksi, hallitsemattomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 08:13

Ainankin puutuminen on inhottava tunne ,jos puutuu jalka tai käsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.05.2009 - 08:30

Käsi puutui viime yönä niin, että se piti nostaa toisella kädellä parempaan asentoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 08:30

no esimerkiksi käsi voi puutua jos on väärässä asenossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.05.2009 - 09:05

Etkös sinä juuri laittanut kuvan pyörästäsi joka puutui. Sitä siis tarkoittaa.
Verenkiertohäiriöstä johtuvan puutumisen lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 09:48

Jalka puutui eilen kun sahasin puoli tuntia ruuvia poikki rautasahalla ja kyyhötin omituisessa asennossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 10:05

Puuttui miinus t

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 10:10

minulla on nyt peukalinpää puutunut ollut jo viikon, pen kylläkään tiedä mistä johtuu, oiskos jokin verisuoni katkennut tai hermopinne ei hajuakaan, mutta aika inho tunne, no kait se siitä sitten joskus paranee ja tuntokin tulee....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 10:17

Jos se tarkoittais: puut ui,? Tunne varmaankin samanlainen; holtiton, tunnoton, puupökkelö, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 10:50

Tarkoitat ilmeisesti puutumista? Kyseessä jonkinlainen verenkierron estyminen,esim joku paino jäsenen päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 11:02

Käsi puutuu jos se jää Xn alle,tuntona puutuminen ns.needles and pins;pistelee.
Palisanteri jo luetteli muita puutumisia,eips tuu muuta mieleen,nysse puutui.Pitääs lähteä puutarhamyymälään,se on auki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:01

Jos olen jossain asennossa kauan,esim.tietokoneen äärellä,jalat puutuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 13:59

Puutui = tuli tunnottomaksi eli esim. käsi tai jalka.