Miniläppärini pohja kuumenee aika tavalla, onko normaalia?

Lisätty: 20.05.2009 - 23:11

Se kuumenee myös sylissä ollessaan. Reilusti kädenlämpöinen sanoisin asteikoksi.

Lisätty: 20.05.2009 - 23:22

Hyvää yötä sinulle treffeille menijälle. Ihan kateellinen ja mustasukkainen olen. Mutta jospa se Matti sinuun kyllästyy ja tulee sitten minun luo...

Lisätty: 20.05.2009 - 23:42

Kiitos OPOY (anteeksi lyhennelmä) minulla on nimenomaan HP. Tätä en suosittele kenellekään, ongelmia alusta asti. Kuitenkin itselläni on muita HP:n tuotteita joiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 08:24

mulla käytössä myös mini läppäri ja huomasin alussa ihan samaa, mutta ongelman korjasin niin, että otin tyhjän palapeli laatikon syliin ja laitoin läppärin sen päälle. näin ilma pääsee kiertämään läppärin alla ja laatikko on muutenkin mukavan tukeva alusta sylissä läppärille. ei ole kuumennellut enää :)

Kysyjän kommentti

Kiitos. laitoin vanhalle leikkulaudalle eikä kuumene enää niin paljoa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 23:03

minulla on ihan norm.läppäri ei tämä kuumene alta, mutta tuos sivus on jonkinmoinen pieni haalean lämmön lähde..vasemmalla puolella sivussa siis..no ei sitä voi sanoa kuumaksi mainita ,haaleaksi ehkä..

Lisätty: 20.05.2009 - 23:13

minun läppäri on kyl pöydäl, joten ehkä siks sit ilma kiertää, mutta muistan että meitin poika asensi tuon isol koneel sellaisen tuulettimen jotta ei kuumenis liikaa, joten kait nämä sit kuuluu jotenkis lämitäkkin..nyt öitä teil yökukkujil sanoo tämä täti ja lähtee unimasan kans treffeil, jos se ei nyt sit pettäis minuu ja hylkäis jot hyvät yöt teille kaikille..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 23:08

Minulla on kanssa "normaali" läppäri, mutta tämä kyllä kuumenee aikalailla. Siellä on ilmeisesti tuuletus päällä, ja kun pidän tätä sylissä, niin tuuletusreiät tukkiutuvat. Siitä luulen kuumentumisen johtuvan. Katso sinne läppärin alapuolelle ja tutki, onko siellä tuuletusaukkoja. Pidä sitä sylissäsi niin, että aukkohin pääsee sisään ja ulos raikasta ilmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 23:34

Jos sinulla on HP:n läppäri, niin niiden kotelomateriaali on sellainen hyvin lämpöä johtava, että lopputulos on sitten mitä on. Lisäksi kun pidät konetta sylissä saatta puhaltimen raitisilma ritilä tukkeutua, kun vaatteet istuessa peittävät sen. Jos koneen lämpötila nousee pidemmäksi aikaa yli +30 asteen tietokone voi lopettaa toimintansa, eikä käynnisty ennenkuin on viilentynyt. Kuumuus saattaa myös haitata ohjelmien toimivuutta. Läppärin takuun ollessa voimassa voit valittaa siitä liikkeeseen ja vaatia uuden koneen itsellesi. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet sillä perusteella uuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 03:40

Kyllä se tuollaisella käytöllä mitä ystävmme Ida harrastaa täytyy lämmetäkin. Muutenhan se räjähtäis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 05:41

Varmaankin tuuletusaukko menee tukkoon, jos sitä sylissä pidät, laita joku puulevy läppärin alle syliisi, niin tuuletus pelaa.
Minulla edellinen läppäri oli HP, eikä koskaan mitään engelmia ollut. Nykyinen on ACER, ja sekin pelaa hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 08:33

tottakai se kuumenee sylissä ollessaan ku ei se saa ilmaa.. kyllä mullakin on tää välillä ihan tulikuuma ja välillä ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 09:49

Mulla on sellanen ja ihmettelin sen kuumenemista,kun syliä oikein poltti niin huoltofirmasta sanottiin,ettei sitä sais pitää sylissä,kun se ei saa samallalailla ilmaa,kun pöydällä tasaisella ollessaan.Ja pöydällä tää ei kuumene ollenkaan niin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 10:01

Kyllä on normaalia, että läppäri kuumenee varsinkin pohjasta, jossa on emolevyn alla peltiä ennen muovikuorta. Itse lämpenemisen aiheuttaa pääasiassa prosessori, jossa on läppäreissäkin yleensä kuparinen isohko jäähdytysviritelmä, joka johtaa lämpöä muihin metalliosiin. Prosessorin lähellä on pieni flekti eli tuuletin, jonka tarkoituksena on viedä kuuma ilma koneen sisältä ulos. Siksi tuuletusreikiä ei saa tukkia. Eikä konetta kannata pitää sylissä, vaan vapaammassa tilassa, että ilma pääsee kiertämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 11:05

Tuuletusaukko on myös tuossa (2133?) mallissa niin hyvin suojattu että vaikka ei tukkisi sitä millään kone saattaa ylikuumentua. Kaveri paransi tuon koneen ilmanvaihtoa ottamalla sisäpuolelta, pari oikeastaan turhaa suojaritilää pois. Ei kuumene alkuunkaan niin paljon kuin ennen sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.05.2009 - 11:25

Kannattaisi ehkä datailla vaan päydällä, niin ei tuu liian kuumat oltavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:08

miniläppäri tosiaan kuumenee aika lailla,kannattaa pitää sitä vain pöydällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:30

Läppäri mullakin pöydällä, ja siinä aikoinaan tää pöytätabletti alla, jolloin poikain (vanhin heist) sano, jotta ei saa pitää mitään läppärin alla (tietty pöytää saa), muuten kuumenee, jonka jälkeen vain pelkän pöydän päällä pitänyt, kuten yllä jo monestikin sanottu/oikein tiedetty:)