mitä tapahtuu sähköiskun iskiessä ihmiseen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 21:18

pahemmassa tapauksessa sydän pysähtyy....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 21:20

Tulee eriasteisia palovammoja, riippuen siitä, mistä kohdasta virta kulkee. Kaikki vammat eivät näy päällepäin, mutta vaurioittavat kudoksia. Pahimmassa tapauksessa ihminen menehtyy saamiinsa kudosvaurioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2009 - 21:21

Niitä sekä pahoja palovammoja. Niihin kohtiin mistä salama menee sisään ja tulee ulos.

Lisätty: 20.05.2009 - 21:23

Kas luin huolimattomasti, mutta sähköähän se salamakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:54

Kyllähän siintä pahat vammat tulee. Voi viedä hengenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 00:57

Jos salama iskee suoraan ihmiseen, peliä ei vielä ole välttämättä menetetty. Tappava sydänkammiovärinä syntyy vain, kun isku osuu sydämen toimintajakson ns. haavoittuvalle osalle. Selviytymistodennäköisyys on täten sama kuin aivoinfarktissa, mutta selviytymisen laatu on parempi. Kun salama lyö ihmiseen, kehon pintaa pitkin syntyy heikoimmallakin salamalla ylilyönti, valokaari. Salamavirta ei täten mene kehon läpi. Kehon yli vaikuttaa valokaaren jännitehäviö, joka pienenee loivasti virran kasvaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 06:57

Eräs iäkkäänpi pariskuta tuli erääseen paikkaan ja muori kysyi muistatko? Voitaishan me tehdä se tehdä nytkin tuumi mies. Kotvan kululuttua muori ihmetteli miten se nyt niin rytmikästä oli. Silloin ensimmäisellä kerralla ei ollutkaan OLLI paimenpojan lanka takana.

Se sähköiskuista.

Lähteet:
Juvan Lehti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:19

minuun on iskenyt salama.Olin silloin lankapuhelimessa,kun salama iski puhelintolppaan.Puhelin suli kokonaan,minä menin tajuttomaksi ja sain kaulan ympärille ja käteen pahoja palovammoja.Olisin voinut kuolla,mutta nuorella on vahva sydän.Puhelinlaitos korvasi tämän kaiken välittömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 22:18

Luulen että pahimmassa sähköiskussa tulee kuolema. mutta pienissä voi saada rytmihäiriön sydämmeen ja vammat voivat olla vakavat. joo uskon Gristallia että noin voi käydä miten hänelle on käynyt. v armaan on jäänyt ikäviä muistoja siitä,tapahtumasta sen kyllä uskon. minun äitini sai kerran kovan sähkö iskun kun me lapset kaikki asuttiin vielä kotona. laski vettä hanasta letkulla pulsaattori pesukoneeseen kone oli rikki pohjasta. piti toisella kädellä koneesta kiinni ja laski letkulla hanasta vettä tuli sähköisku niin että näkyi valokaari äidin ja pesukoneen välissä. äiti tärisi koneessa kiinni ja onneksi veljeni meistä vanhin tajusi viimehetkellä ottaa pääkataimesta virran pois. silloin saatiin äiti irti siitä koneesta mutta hän huusi hysteerisesti ja me itkimme koska säikähdimme tosi paljon. luulimme että äiti ei enää selviä. mutta rauhoittelimme äitiä sen jälkeen ja itkimme. mitä olis käynyt jos veljeni ei olis tajunnut laittaa virtaa pois päältä. äiti olis kyllä kuollut. mutta nyt äiti vielä elää ja muistaa tämän vielä itsekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2009 - 04:41

Pahimmassa tapauksessa hengen vie.