katsoikos joku äsken tuon 45 minuuttia mtv 3 koski sitä lentokonetta joka laskeutui jokeen....mitä mieltä olette ?

itse tulin siihen tulokseen , että en lennä, ollaan kuitenkin meressä, mutta tuo lentokapteeni oli kyllä mahtava ja kakki saatiin turvaan...

Avainsanat: lentokone laskeutui mereen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 09:08

Katselin osan k.o. ohjelmaa. Kyllä se lentokapteeni, Chesley Sullenberger on kehujen ja kiitosten arvoinen.
En pelkää matkustaa liikennelentokoneella, se on ollut oleellinen osa työtäni viimeiset noin 20 vuotta. Sen sijaan en oikein tykkää matkustaa pienkoneilla. Katsokaa vaikka viime aikojen onnettomuustilastoja. Lisäksi minulla henkilökohtaisestikin epämiellyttäviä muistoja pienkoneista. Nimittäin tein aikoinaan 3 kaverin kanssa rengasmatkan ympäri Suomen pienkoneella, kun yksi noista kavereista tarvitsi lentotunteja. Se matka meni hyvin, mutta se sama kone törmäsi myöhemmin lyhtytolppaan ja meni romuksi, kukaan ei kuollut. Sen sijaan se kaverini, ammattilentäjäksi halunnut, putosi myöhemmin toisella pienkoneella lentäessään ja kuoli.

Kysyjän kommentti

olipas surulinen menetys sinulle, mutta hyvä , että uskallat vielläkin lennellä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 21:20

Minä en kyllä moisia uskalla katsoa..:) Alan muuten liikaa miettimään ja kesäkuussa on kuiten lentomatka joskin lyhyt sellainen edessä..;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:21

En katsonut, mutta on ollut taitava ja kylmäpäinen kapteeni

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2009 - 21:26

En katsonut minäkään, mutta ei se vähennä lentokoneeseen menoa. Turvallisempaa lentäminen on kuin autoilu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:34

Idan kanssa samoil linjoil, lentäminen turvallisempaa kuin esim. autoilu/pyöräily, tms. tai vaik mie menisin metrol, siel mulle ain tulee kaikkii omituisii höpöttäjii/uhkaavii immeisii vastaan, vaik menisin keskel päivää..

Ja olihan se hyvä, et edes kakki saatiin turvaan:D, sori, en voinu olla laittamatta.... sorin sori, noo kyl sie miun huumorin ymmärrät ja tää huumori ei koskenu sitten ite tapahtumia......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 21:41

Katsoin ohjelman, ja ajattelin, että kapteeni sai koneen ja ihmiset turvallisesti alas, niin sitten takkuaa pelastustoimi siellä joella. Lentopelkoa tuo ei aiheuttanut. Ehkä sitä kuvittelee, että pelastuisi itsekin, jos jotain sattuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 01:08

Ammattitaitoinen, älykäs ja hyvin hermonsa hallitseva alansa ehdoton ammattilainen, myös pakkolaskun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:22

Katsoin.Valtava onni onnettomuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 22:21

Kyllä minä tämän kyseisen ohjelman katsoin. aika järkyttävä juttu. mutta onneksi kaikki pelastuivat onnettomuudesta.