Jotkut tahot eivät hyväksy kirkkoon haitarinsoittoa, jotkut vihaavat muuten vaan. Miten ajattelette ?

Avainsanat: haitari kirkkomusiikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 15:16

Hei hyvät ihmiset!
Haitarimusiikki ei ole pelkkää "rillumareitä"!
Haitarilla voi soittaa todella monipuolista musiikkia, ja ainakin täällä meillä päin haitaria on soitettu kirkossakin, eikä mitään noitarovioita ole järjestetty!

Lähteet:
Tähän mennessä kuuden vuoden harmonikansoittoura takana, eikä loppua näy.

Kysyjän kommentti

Kirkon ihmiset ja monet "uskovaiset" taitavat olla melko kapeakatseisia musiikin suhteen, koska erittelevät musiikin "kirkkoon sopivaksi" ja sitten "kirkkoon sopimattomaksi". En ymmärrä, miksi ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 13:45

Ei sovi ja se on vielä epäterveelinen soitin. Hiski Salomaakin, lännenlokari, lauloi että haitarin palakeet vuotaa suap reumatismin reisiin.
Kyllä orgelmusik on ainoa oikea kirkkomusiikkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 14:03

Rillumarei ei sovi kirkkoon, mutta hanurilla voi soittaa muutenkin kuin revittelemällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 14:06

käyn niin harvoin kirkossa että ihan sama :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 14:38

Jos sillä haitarilla vaikka virsiä soitetaan, niin ihan hyvin minun puolestani sopii kirkkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:00

Haitarimusiikki ei sovi kirkkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:37

historiallisia rasitteita tällä pirunkeuhkolla, niinkuin nimitys kuului

"Soittimella oli hyvin "maallinen" ja rahvaanomainen maine, eikä sitä hyväksytty vaikkapa kirkkoihin."

ajat ovat onneksi vähän muuttuneet, eikähän se soittimesta pitäis olla kiinni millä esitetään kirkkoon sopivaa musiikkia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:50

Kyllä meidän kirkkoherra soittelee haitariaan kirkossakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.05.2009 - 16:01

Samoin minä ajattelen, ettei missään nimessä. Kirkko ja urut, luonto ja haitari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 17:13

minun mielestäni sopii, ihan riippuu mitä sillä soitetaan ja soittihan piiparinenkin haitaria kirkossa olikos se metsäkukkia ja väärinpäin...siinä ohjelmassa jossa hän oli kanttori ja ain pienes maistis...no sen sarjan nimeä en muista , mopolla se kanttori meni kauppa-autoon ostaa pilsneriä, oli oikein hauska sarja ja suomalainen..tv 2 tuli muutama vuosi sitten..niin ja olihan siinä myös turpeisen huoltoasemakin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:51

Kyllä minulle haitari musiikki kelpaa vaikka kirkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 22:13

No eikö kaikki luojan luomat lahjakkuudet sais toteuttaa itteänsä kirkos?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:46

Haitarin soitto ei sovi kirkkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 13:53

Haitarin soitto ei sovi kirkkoon.