Reilunkaupan tuotteet eivät olekkaan tuottajien itsensä tiedossa? Ostatko sinä näitä tuotteita?

Aamun uutisissa kuulin, että reilunkaupan tuotteiden ( esim. banaanit ) tuottajat eivät saakkaan hyötyä tuotteista itselleen? Kuka vetää taas välistä?

Lisätty: 20.05.2009 - 12:58

Hurjattanille tiedoksi ei näy kaviaari olevan:
Reilun kaupan myydyimmät tuotteet Suomessa ovat tällä hetkellä kahvi ja banaanit, minkä lisäksi Suomessa on saatavissa myös ainakin suklaata, kaakaota, teetä, hunajaa, sokeria, ananasta, appelsiineja ja -mehua, mangoja, mysliä, avokadoja, viinirypäleitä ja riisiä. Sertifikaattijärjestelmän piirissä voidaan myydä myös puuvillaa, kuivattuja ja tuoreita hedelmiä ja vihanneksia yleisesti, pähkinöitä ja öljysiemeniä, kvinoaa, mausteita, kukkia, viiniä ja rommia. Suomalaiset ovat suhteessa väestön määrään maailman neljänneksi ahkerimpia reilun kaupan tukijoita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2009 - 12:50

Ostan kahvia ja banaaneja,mutta en usko,että kauppa kovin reilua on.

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä, en minäkään usko!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 12:44

Kyllä tulee joskus ostettua. viimeksi ostin riisiä joka oli reilunkaupan ja ihan hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:50

Ostan joskus, jos olisivat edes yhtään enemmän luomua. Kaikkialla on huijareita ja välistävetäjiä, ei sille asialle näköjään voi yhtään mitään. Ostan sitä, mitä mieleen juolahtaa, usein nykyisin myös hinta ratkaisee. En siis syö kaviaaria leipäni päällä, vaikka shampanja ja kuohuviini maistuisivatkin silloin ja tällöin. Nykyisin turvaudun siihen yhteen siideriin illassa, hyvin on korvannut suuremmat puutteet. Onkohan kaviaari reilun kaupan tuote ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:54

Sen jälkeen, kun paljastui, että ns. reilun kaupan ruusut eivät todellakaan olleet sitä viljelijöilleen, olen ostanut korkeintaan reilun kaupan kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 13:05

en tietoisesti ole ostanut niitä en näitä.. ostan mitä tarvitsen ja mistä halvemmalla saa:) en katsele mitään sponssaajia ja ne ei ostopäätöksiini vaikuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 14:05

samaa mieltä arnikan kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:04

En ole ostanut, kalliita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:21

En osta,kun ovat kalliimpia kuin muut vastaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:25

Enpä juuri osta. Lienen joskus vahingossa. Sen ruusu-jutun katoin telkkarista ja päätin silloin etten ainakaan niitä ruusuja osta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:53

Silloin tällöin, kauppa ei ole koskaan reilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 16:45

Ehä joskus vahingossa, mutta yhtään ostopäätöstä en ole tehnyt sillä perusteella, että kyse on nk. reilusta kaupasta (ei kovin uskottava konsepti)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 17:43

no noita banskui olen joskus ostanut ,en nyt muista oiskos jotain muuta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:42

Empä oo niitä ostanu.Iteki kuulin ton jutun tänää töis radiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:56

Olen joskus ostanut banaania,esim kahvi on kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 22:13

Joskus ostan suklaaata tms.