Mikä on pikän iän salaisuus?

olen kuullut jos jonkinlaista selitystä, mutta yksi on ylitse muiden.

Lisätty: 20.05.2009 - 11:36

mokoma kun jää kirjaimia tekstistä pois vaikka lukee kirjoittamansa ennen lähettämistä.

Avainsanat: vanhuus ikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 15:55

Elossa pysyminen.

Kysyjän kommentti

Moni asia auttaa tuohon kuten köyhyys!
Aikojen alussa naapuri pariskunta oli lähtnyt siirtolaiseksi jenkkeihin. Mies palasi eläkepäiviään viettämään Suomeen. Tämä amerikan ihme kertoili kun kysyivät miten noin vanhaksi elää. Köyhyyden ansiosta, ei ollut Titaninicin lipuihin varaa joten täytyi mennä rahtilaivalla seuraavana päivänä perästä. Kaikkihan tietävät miten Titanicin kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 10:40

Hyvä asenne elämään ja säännölliset elämän tavat sekä liikunta. mieli pysyy pirteänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:42

Aikoinaan venäläinen kasakka mainosti että luonnonjugurtti,
joku kertoi talkoissa lauantaina että oliiviöljy olisi myös sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:48

Äidiltä ja isältä saadut hyvät geenit,terveet elämäntavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:52

Äitini on 92-vuotias, virkeä vanhus. Muisti hieman pätkii, mutta loogisuus ja ymmärrys pelaa. Äiti on aina syönyt voita ja juonut punaista maitoa, syönyt pullaa ja kaikkea muuta, mistä on pitänyt. Ei ole polttanut tupakkaa eikä juonut alkoholijuomia kuin satunnaisesti. Hoiti isänkin loppuun asti kotona. Äitini laulaa paljon, soittaakin vähän, nauraa monille asioille, on sosiaalinen, puhuu paljon, on innostunut monista tieteen saavutuksista ja harrastaa sukututkimusta. Uskon, että hyväksyvällä ja myönteisellä elämänasenteella on merkitys pitkän iän saavuttamiselle, ei niinkään pelkillä elintavoilla. Olen monessa asiassa äitini kaltainen, yhteistä meillä on lisäksi harva sydämen syke ja alhainen verenpaine. Ne ovat perintötekijöitä, toivottavsti toimivat minunkin kohdallani samoin kuin ovat toimineet äitini kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 10:58

Positiivisuus ja mukautuva elämän asenne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:59

geeniperimä, pysy laihana, ja kohtuullisesti kaikkea:) paitsi ei tupakkaa ja huumeita.. kaikkea muuta voipi nauttia kohtuullisesti. Kova työntekokin auttaa.. pitää vähän "rääkätä" itseään

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.05.2009 - 11:22

Stressivapaa, nukkuu tarpeeksi, syö terveellisesti ja juo tilkan viiniä joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 11:47

Tosiaan kaikkea sopivasti,ruokaa,juomaa ja seksiä sekä mahdollisimman positiivinen elämänasenne,terveitä ja monipuolisia harrastuksia,taitoa rentoutua tarpeen tullen.Hoitaa terveyttään ja kehoaan ylipainoa vastaan sekä voitelee sisuskalujaan chumban mainitsemalla oliiviöljyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 11:54

Kerron 50 v:n kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:20

Juo joka ilta konjakkia ilman, että se muuttuu tavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 12:59

varmaan positiivinen elämänasenne on aika ratkaiseva, se auttaa selviytymään monesta hankalastakin asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:19

MUSTIKKAHILLO!

Lähteet:
ei niin pitkä elämä, vielä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 16:08

siihen vaikuttaa varmaan niin moniasia yhdessä.
Geenit, elämäntavat, elämän asenne.
Terveellist elämäntavat mukavasti suhteutettuna mukavan pitoon.
Liian ryppyotsaisena ja kaloritaulukoihin tujottamisella ei tule muuta kuin sekopäiseksi.
Täytyy olla rakkautta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 18:29

Kondomissa pitkän iän salaisuus.
blogit.yle.fi/ihan-tervetta/...-salaisuus
tai kahdeksan tunnin työunet
eikun tietysti
"Pitkän iän salaisuus on lähinnä se, että on vaan tullu elettyä niin (piip) vanhaksi."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 18:44

en usko että siihen on muita syitä paljoakaan kuin nuo geenit, mutta toki terveet elämäntavat on yksi ja jugurtti toinen, vitamiineja amerikkalaiset suosii ja luulee, että niitä syödessä pysyy iäti nuorena ja kauniina, sekä elää kauan...tietenkin voi aina kokeilla eri popaskonstejakin, mutta kohtuudella pilleraitä huuleen jos siis uskoo siihen...että niillä elää kauan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:32

Positiivisuus ja nauraminen. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:36

Tuossapa ylempänä niitä asioita paljon tulikin joita itsekin pidän pitkän iän salaisuutena.

Mummini taas on ehta savolainen joka ei todellakaan kikkaile vähärasvaisten ruokien kanssa.On ikänsä ollut hieman pyöreä.Koskaan ei ole polttanut tupakkaa,mutta likööriä tai konjakkia saattaa toisinaan tuikut ottaa.Pitkän ja raskaan työuran tehneenä ja lapsikatraan kasvattajana on aina ollut positiivinen ja jämerä elämänasenteeltaan.Nyt vasta pari vuotta sitten hän on saanut verenpainelääkkeet.Pirteä on kuin peipponen ja yksin asustaa.Monet opit ja taidot olen häneltä elämääni evääksi saanut.Tulevana kesänä hän täyttää 89 vuotta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.05.2009 - 22:17

Valiojugurtti, se on ainakin mun päähän taottu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 22:49

Tuijottaa samaan pisteeseen vaan tarpeeksi kauan, niin elää 100-vuotiaaks:)

Lähteet:
möksän wc-seinän aforismei tää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 12:58

Se on geeneistä kiinni.