Oletko nähnyt HK:n mainoksen? Mitä mieltä olet siitä?
Itävallan insestitragediaa ennen HK julkaisi mainoksen, jossa perheen tytär on teljetty kellariin koska hän huutaa nälkäänsä. Huuto loppuu kun tytölle annetaan HK:n Potku-ruokaa. Mainoksesta nousi kohua vähän aikaa sitten ja sitä pidettiin ajankohtaan sovitettuna erittäin mauttomana ja törkeänä.
Ilmoita asiaton kysymys
Vastaukset
Kysyjän valitsema paras vastaus
Nykymaailman hirveydet erittäin valitettavana realiteettina huomioon ottaen osoittaa melkoista mauttomuutta mainoksen tekijöiltä saattaa tällainen "shokkimainos" julkiseen levitykseen. Kertoo mielestäni omaa kieltään alati voimistuvasta moraalisesta välinpitämättömyydestä ja -rappiosta.
Ilmoita asiaton vastaus
Muut vastaukset
no se nyt oli lähinnä erittäin typerä ja hyvä että poistettiin levityksestä.
Tekijöiden selityksen mukaan Itävallan inha-juttu paljastui vasta mainoksen teon jälkeen ja näinollen yhteneväisyydet onnetonta sattumaa.
(ruotsalaisten tekemä, ruotsalaisille suunnattu, eivätkä itse kerenneet edes reagoida ennen kuin jo vedettiin levityksestä, niin se sitten siitä). Selityksiä lehdissä:
.... HK kaupallinen johtaja Antti Lauslahti kertoo Iltasanomille, että video poistettiin sen Suomessa aiheuttaman kohun vuoksi. Ruotsissa asiaan ei oltu vielä havahduttu.
Lauslahden mukaan mainoskampanja oli HK:n Ruotsissa toimivan tytäryhtiön HKScanin oma kampanja. Mainoksen oli tehnyt Tukholmassa toimiva Saatchi & Saatchi.
Ilmoita asiaton vastaus
Vastaa kysymykseen
Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!Rekisteröidy
Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Ohjeita vastaajalle
- Vastaa esitettyyn kysymykseen.
- Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei". - Noudata Napsun sääntöjä.
- Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
- Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
- Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
- Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.