Oletko nähnyt HK:n mainoksen? Mitä mieltä olet siitä?

Itävallan insestitragediaa ennen HK julkaisi mainoksen, jossa perheen tytär on teljetty kellariin koska hän huutaa nälkäänsä. Huuto loppuu kun tytölle annetaan HK:n Potku-ruokaa. Mainoksesta nousi kohua vähän aikaa sitten ja sitä pidettiin ajankohtaan sovitettuna erittäin mauttomana ja törkeänä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.05.2008 - 15:39

Nykymaailman hirveydet erittäin valitettavana realiteettina huomioon ottaen osoittaa melkoista mauttomuutta mainoksen tekijöiltä saattaa tällainen "shokkimainos" julkiseen levitykseen. Kertoo mielestäni omaa kieltään alati voimistuvasta moraalisesta välinpitämättömyydestä ja -rappiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.05.2008 - 22:13

no se nyt oli lähinnä erittäin typerä ja hyvä että poistettiin levityksestä.

Tekijöiden selityksen mukaan Itävallan inha-juttu paljastui vasta mainoksen teon jälkeen ja näinollen yhteneväisyydet onnetonta sattumaa.

(ruotsalaisten tekemä, ruotsalaisille suunnattu, eivätkä itse kerenneet edes reagoida ennen kuin jo vedettiin levityksestä, niin se sitten siitä). Selityksiä lehdissä:

.... HK kaupallinen johtaja Antti Lauslahti kertoo Iltasanomille, että video poistettiin sen Suomessa aiheuttaman kohun vuoksi. Ruotsissa asiaan ei oltu vielä havahduttu.

Lauslahden mukaan mainoskampanja oli HK:n Ruotsissa toimivan tytäryhtiön HKScanin oma kampanja. Mainoksen oli tehnyt Tukholmassa toimiva Saatchi & Saatchi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2008 - 00:07

typerä mainos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.05.2008 - 16:14

Ihan hauska muuten, mutta ajankohta väärä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.06.2008 - 23:34

tylsä