Voiko saunatilan pesuhuoneen laatoitussaumoissa/keekeloinnissa olevaa saumauslaastin väriä muuttaa saumauksen jälkeen? Jos niin?

Eli tää meitin projekti jatkuu viel hetken (alko maaliskuussa). Miehein saumas nuo mattavalkoset laatat tummanharmaalla, ja miu mielestäin ois pitänyt olla esim. valkonen saumauslaasti, voiko sen harmaan päälle viel laittaa tätä jotain valkosta, tms. vai pitääkö poistaa ne just pari päivää sitten saumatut laastit ensin poistaa? aaaapuuuvaaaa.... auttakee... kiitti jo etukäteen teitil

Lisätty: 19.05.2009 - 21:17

Just joo taas mua, ei siis keekeloinnis, vaan kaaaaaakeloinnis:D

Samaa mieltä myös chumban kans, kun vaan oisin ite tienny/miettiny aikasemmin nuo suunnitelmat sun muut.... kääk... ei tää tietty maailmaa kaada...

Avainsanat: laatoitus kaakelit pesuhuone värinvaihto väri saumauslaasti saunatila

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2009 - 08:43

Huomautus miehesi oli oikeassa kun laittoi harmaat saumat..Kun laitat valkeat se on elämäsi suurin virhe,siis en laita tähän poisto ohjetta.Ettei tule tehtyä virhettä ,Kauanko ajattelit valkoisen kestävän valkoisena,niitä saa jatkuvasti jynssätä.ja pestä silti ne tummuu jo parissa vuodessa aivan törkeän näköseksi.

Kysyjän kommentti

Kitoksein kaikille vastaajille, Nyt kun asiaa mietin, niin totta pakiset sie, näinhän siin varmaan käy:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 20:27

Jaa a. Esititpäs kinkkisen kysymyksen. Ei niitä taida voida, ellei sitten ihan maalilla. Ja hankala on pois ottaa, kokemusta on. Mutta kysy sieltä mistä olet ostanut sen saumauslaastin. Varmasti osaavat neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 20:36

Valkoista voi laittaa päälle mutta onko se sitten kaunista kun harmaa paistaa läpi? Kovin paksustihan sitä ei voi laittaa. Olisi varmaan kannattanut miettiä asia kunnolla ennen remppaa. Mielestäni uudelleen aukominen pelkästään kosmeettisen asian takia on turhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 20:38

Joskus on ollut olemassa HG:n laattasaumaväriä, vaan onko enää, kannattaa kysyä jostain K-raudasta tai vastaavasta liikkeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 20:45

Olen laittanut ruskean saumauslaastin päälle myöhemmin vielä valkoista. Tuli ihan kivan näköinen kirjava sauma. Koska laatatkin ovat kirjavia, niin näyttää hauskalta ja erikoiselta. Taiteilijan loppusilaus. Laita vain rohkeasti toista väriä päälle, saat kivan yksityiskohdan lattiallesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 01:34

Voihan sitä päällekkin laittaa, mutta ei se kauan siinä kestä kun irtoaa ajan myötä. Se ei sitten irtoa samalla tavalla joka paikasta, että ei kovin kaunista katsoa hilseilevää saumaa. Kyllä saumauslaastia pitää sen sauman verran olla ja saman väristä kerralla jos kunnollista haluaa.

Lähteet:
pari omakotitaloa olen itselleni laatoittanut vuosien aikana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:50

olen kyllä joskus takavuosina kerran kaakelin välejä maalannut, mutta siitä jo niinpitkä aika, etten muista yhtään miten se oli pitänyt, ja sitten myimme sen asunnon , mutta ei niitä kaakelinvälejä myyntiin ainakaan maalattu uudelleen..kysy vain rautakaupasta neuvoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 21:28

kyllä se "vanha" saumalaasti olisi hyvä poistaa sieltä alta ennenkuin laittaa uutta päälle. Vanha väri ei varmastikaan tule peittymään. Saumalaastin poistaminen on kyllä hermoja raastavaa hommaa! Joskus olen meinaan joutunut sitäkin tekemään, ja vain pienen wc:n lattian ja meni koko päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 14:06

Kyllä voi ja niin on tehty meillä.Saumauslaastin saat väritietoineen Keskosta.