Mihin aihealueeseen Uretaani levyt kuuluu? Rakennustarvike?

Selvä, kiitos.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 20:52

Tulee nyt ensimmäiseksi mieleen koti ja puutarha, mutta miksei esimerkiksi liikunta ja urheilu, sillä uretaanilevyt ovat mitä parhaimpia uimaleluja lapsille. Omat lapsemme leikkivät niillä uimapatjojen tapaan, tekivät lauttoja ja kaatoivat toisiaan vedessä. Ei tarvinnut pelätä kumipatjojen rikkoontumista, uretaanilevyt ainoastaan katkesivat ja aina jaksoi pienemmälläkin palalla uida takaisin kotirantaan. Uretaanilevyt ovat paksumpia ja kestävämpiä kuin styroksit, joita meillä myös uitettiin. Piloillehan ne kaikki menivät, ei niitä sitten enää muuhun voi käyttää. Olivatko kalliita ? En minä tiedä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 19:13

Rakennustarvikehan se on. Lämmöneristyksessähän sitä käytetään.

Lisätty: 19.05.2009 - 19:15

Jos sinä kategoriaa täällä tarkoitit niin ei aina ole kaikille valmista, pitää vain laittaa johonkin mikä on lähinnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:13

Itse laittaisin Koti ja puutarha tai Opiskelu ja tieto -kategorioihin, jos Napsusta on kysymys?
Riippuupi tietty siitä, mitä aihetta kysymys syvimmiltään sitten sisältäis...

Sit voi tuhannen tulimmaista olla, jot ymmärsin väärin kysymyksen, jotta... sit ei voi mittee, höh minnuu....:D

Lähteet:
mietintämyssyin sauhus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:19

Rakennustarvike Ilmanvaihtokanavien eristeissä.
Uretaania käytetään lähinnä taloteknisten laitteistojen eristykseen estäämään lämpövuodot verkostoissa sekä kosteuden ja jäätymisen aiheuttamat rakennevauriot. Ilmanvaihtokanavien eristäminen on myös osa rakennuksen paloturvallisuutta. Hyvä lämmöneristys myös vähentää energiankulutusta ja asumiskustannuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 20:38

Se on eriste, mutta jos kysyit napsun kategoriaa, niin voisi käydä vaikka koti ja puutarha tai sitten opiskelu ja tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 09:06

Rakennustarvike.Ilmanvaihtokanavien eristykseen on käytettävä palon kestävää eristettä.uretaani levyt palaa tosi herkästi,olen ollut näkemässä kun ne palaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 10:47

Se kuuluu eristeisiin eli siltä voi käyttää saumoihin ja koloihin. ja kaukolämpöputkien suojaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 20:26

Ns. Kova uretaani on polyolin ja isosayanaatin seos eli usemmiten näiden kemiallitsen aineiden reaktioseos. Eristyskerroin huomattavasti parempii kuin vaahdotetun polystyteenin= styrox.

Lähteet:
Työkökemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 14:07

Uretaani ei ole levy,vaan massa-aine,jota suihkutetaan pullosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2009 - 19:28

vaikka asia jo selvisikin, niin Gristallia valistaakseni laitan tuohon vielä linkin (uretaanilevyt ovat todella yleinen rakennusmateriaali)

kauppa.taloon.com/PublishedS...-49-46zcwr