Keskiaikainen Visby, mm. Unescon maailmanperintökohde. Oletteko käyneet? Mitä piditte?

Ihan säikähdin, kun on tällainen paikka jäänyt käymättä.

Lisätty: 19.05.2009 - 18:25

fi.wikipedia.org/wiki/Visby

Avainsanat: kesäbailut kuuma gotlanti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.05.2009 - 09:06

On käyty ja ihan oleskeltukin pitempään eli opiskeliaikoinani olin siellä kesätöissä muutamana kesänä. Ihana saari ja ihana kaupunki.
Menossa taas kolmeksi päiväksi heinäkuun lopussa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 18:27

On jäänyt Visby käymättä, mutta niin on moni muukin paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:31

Niin on minullakin jänyt näkemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:36

Tosi hieno kesäkohde. Useita terassiravintoloita / -kahviloita lähellä satamaa. Nyt on Ruotsin kruunun kurssi edulinen meille "Euro-maille".
Sinne vaan Gotlantiin kiireen vilkkaa!
Trevlig resa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 19:14

En ole. Olis ihana käydä joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:41

Kyllä kävin 1991 keväällä, eikä tainnut olla mikään perintökohde silloin. Opas esitteli kaupungissa pystysuoraa seinämää. Siinä oli fossiileja sellaisista eläimistä jotka menestyvät vain tropiikissa. Väitti kirkkain silnin että joskus päiväntasaaja on ollut Visbyn päällä.
Betonirakentamisen uudet tuulet ja sen matkan jälkeen minut tuuletettiin työelämästa, joten matkasta jäi huono maku suuhun. No en ollut ainut ikärasismin uhri sen laman aikaan.

Lisätty: 20.05.2009 - 10:08

Kotkan Partasen laivan entisen Bore ll n kippari teroitti että ei olla menossa Skotlantiin.

Lähteet:
www.geo-lieven.com/erdzeital...vizium.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 00:56

Juu en ole itse käyny, mutta poika oli perheen kanssa viime kesänä siellä reilun viikon ja piti siitä oikein paljon, eli tosiaankin olet vailla sinne tehtävää matkaa , joetn korjaahan sekin aukko sivistyksessä, niin olet kokemusta rikkaampi!
Hauskaa kesää vain ka reipasta matkailu mieltä Gotlantiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 08:52

en ole myöskään käynyt, mutta sinne kylä pitää päästä käymään, jonain kauniina kesänä...