mistä sais ihan perus shortsien kaavat

katos kun en löydä mistään ja haluaisin tehdä ne mutta kaavat hukassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 18:19

Eikö edes kangaskaupoista. Onko sulla mitään vanhoja jotka voisit purkaa, esim. pitkikset jotka on olleet hyvän malliset, ja teet sen mukaisesti sitten uudet. Trikooshortsit on suht'koht' helpot leikata entisten mukaan, niitä ei tarvitse purkaa.

Lisätty: 19.05.2009 - 18:20

Unohtui sanomatta, että käy kirjastossa katselemassa käsityölehtiä. Niissä varmasti jossakin on.

Lisätty: 19.05.2009 - 20:44

Kuulosti mielenkiintoiselta tuo Palisanterin vinkki. Minulla se siihen sitten jäikin, kun oli Lontoon murteella. Harmi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 18:32

Käsityö-lehtien välissä on kaavoja ja nyt kun kesää kohti kuljetaan,luulisi sieltä löytyvän shortsienkin kaavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 18:36

Kangaskaupoista löytyy erilaisille shortseille kaavoja, tai käsityöliikkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 19:17

Jos ihan taskuttomia meinaa, voit vaikka pyytää "käsityötaitoista" tuttua piirtämään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:33

Kaavanpiirto-ohjelma.
www.leenas.com/suomi.html

Mutta voit lainata myös mallilehtiä kirjastosta, tai sitten voit ottaa esim. farkuistasi tai muista sopivista housuistasi kaavat ja tehdä niitten mukaan, tai leikata vanhoista farkuista lahkeet pois, siinäpä istuvat hyvät shortsit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 20:59

Mittaa "haarovälisi " pituus edestä taaksepäin. Jaa se kahtia, siinä housujen lantio-osan korkeus. Piirrä kaavat siten, että mittaat myös ympärysmittasi lantion ja vyötärön kohdalta, jaat ne neljällä. Vyötäröstä piirrät alaspäin levenevän kaaren etu-ja takaosaan levenemään lahkeeseen päin. Edessä suorempi kaari, takana pitkä ja loiva, riippuen muodoiltasi. Sitten vain lahkeet mielesi mukaiset, pitkä tai lyhyet. Kun teet housut vielä joustavasta kankaasta, niin istuminen ei ole niin tarkkaa. Intoa vaateompeluun, se on hauska harrastu !