Risteilijä on laiva.Mitä muuta se voi olla?

Avainsanat: kompa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 10:40

meillä se on perunankuorikippo tai kananluu, kalanpiikki eli risteilevä roskakippo, ja risteilevä siksi, kun se kulkee ruokailijalta toiselle...ja päätyy bioastiiaan ja myöhemmin mulaksi...

Kysyjän kommentti

Hyvä selitys risteilijälle,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 10:28

Uiva hotelli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:28

Hitukuppi, eli kuoriastia, johon ruoasta tulevat "roskat" voi laittaa. Onkohan vielä muita merkityksiä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:33

Perunankuorikippo / -lautanen / -astia, joka risteilee ruokapöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:40

1) Savon Prikaatissa, Suomen raskaassa, törmäsin risteilijään ja vielä ruokalassa vuosina 1 ja 2..
2) Eräät sotalaivat.
3) Esim. Caribian risteileilyillä kuskaavat äkkirikkaita.
4) Risteily ohjukset ovat eräänlaisia risteilijöitä.

Lähteet:
en ymmärrä miten voipi olla kompa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:42

sellanen johon laitetaan perunankuoret

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:47

ikivanhaa intti-sanastoa (niin kuin täällä onkin hyvin tiedetty) eli ruokapöydässä kiertelevä jäteastia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 11:29

Nykyjään sanotaan ruoka pöydässä ,risteilijäksi astiaa johon kerätään ylijääneet roippeet,esimerkiksi,kanan luut,perunan hitdut,sun muut.Ainiin ylitarkka näky jo laittaneen.no voi saakeli kaikki laittoi saman.Toyotalla on maasisteiliä ,se neliveto auto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 12:08

Risteilijä on astia joka risteilee ruokapöydällä ruokailijalta toiselle. Se lastataan yleensä perunankuorilla, kalanruodoilla, kyljystenluilla, pippureilla, sipuleilla ja mistä nyt kukin ruokailija ei satu tykkäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 12:20

Pöydällä ihmiseltä toiselle "risteilevä" roska-astia, johon laitetaan noita mm. edellisen vastaajan kirjoittamia aineita. Askartelijana mulla on pöydällä lasinen vastaava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 12:31

se voi olla uiva kerreostalo tai hotelli sekä ostos keskus. sekä myös lautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 13:03

Minä tiedän kans risteilijänä sen lautasen johon kerätään pöydässä perunankuoret tms :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 14:19

Ohjus !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 15:15

Kun tarjolla kalaa, jossa ruotoja niin jokainen laittaa risteilijään ne ruodot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 15:30

Ihminen joka ei tiedä mihinkä suuntaan menisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 15:44

Suurinosa Napsulaisista on tiennyt, että hitulautanenhan se on ( ym. moskat ).
Minäkään en ymmärrä sitä, että mikä kompa tässä pilee ??!!
Anteeksi minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:01

Laitetaan perunankuoret ja muut roskat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:02

Joku voi risteillä viikonloppuisin baarista toiseen tai sitten se on
harhassa koko tyyppi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:10

hitukuppi, ohjus, miinalaiva, sota alus, lomamatka laiva, menee paikasta toiseen, satunnainen matkailija, autoristeilijä, minbari-risteilijä, avaruuden tutkimusalus, katso kuva:
images1.wikia.nocookie.net/s...naught.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 18:22

Meillä kotona sanottiin, jotta hituvati, eli kaikki syödessä jäävä 'ylimääränen', ei syötävä tähän hituvatiin/risteilijään laitettii (munankuoret, perunankuoret, luut sun muut (vitsi kun riimitty hyvin:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 18:33

Perunan kuorille, läskin paloille, kurkun kannoille, rustoille, luille, ruodoille, munan kuorille, leivän muruille, lattialle tipahtaneelle ruoalle tarkoitettu kippo, jota myös risteilijäksi sanotaan. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta sitähän et kysynytkään, että mitä siihen laitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 21:22

Avaruusalus ja perunankuorikippo