Joko olette kokeilleet internetin uutta hakukonetta Wolfram|Alpha'a? www.wolframalpha.com.

Lisätty: 21.05.2009 - 09:36

Wolfram Alpha ei varsinaisesti kilpaile Googlen kanssa, sillä se keskittyy puhtaasti laskentaan ja tietokantoihin blogien ja sivustojen löytämisen sijaan. Alpha on siis pikemminkini työkalu, joka täydentää Googlea ja Wikipediaa.

Avainsanat: wolfram hakukone internet alpha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 23:33

Google ja Wolfram Alpha on vahvoja vähän eri osa-alueilla. Ei niitä oikein ole mielekästä vertailla keskenään.

Kokeilin ja kyllähän tuo ihan hyödykäs tulee varmasti olemaan. Varsinkin sitten kun ne julkaisee sille APIn ;)

Kysyjän kommentti

"lamikae" oli ymmärtänyt heti, että Wolfram|Alpha ei ole kilpailija Googlelle, koska toimintaperiaate ja sen vuoksi hakutulokset ovat aivan erilaisia: Google hakee vain sivuja, Wolfram|Alpha suorittaa hakujen lisäksi erilaisia tehtäviä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2009 - 08:26

Kokeilin. Ei löytänyt suomenkielistä hakua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2009 - 08:35

Lontoon murretta, olen allerginen sille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 08:58

Just kokeilin ei löytänyt,napsua .Vastasi ei ole varma mitä kysyin.Tai tarkoitin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 09:11

eihän tuollaista ossoo käyttää ei, joten googlen maailma on tuttu ja turvallinen, taai ennyy siit tier onx niin turvallinen...mutta tuttu ainakin tälle napsulaisel...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:22

En osaa käyttää tuota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:31

En ole kokeilut vielä, olen nyt tyytyväinen tähän Googleen. Koskaan ei tiedä, mistä tietokoneeni suuttuu ihan tosissaan. Tänäänkin meni puoli tuntia, ennekuin suostu löytämään verkon. Vaihdoin vain sohvaa, ja se oli jo liikaa ! Kyllä sitä ollaan nyt niin herkkiä, niin herkkiä että !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 10:46

nope

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 19.05.2009 - 12:44

Enpäs ole kokeillut.. Kyllä tuo Google tai fi on parhaimmistoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.05.2009 - 15:32

En ole, Googlella mennään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 19:27

Pieni tietokanta, eli ei löydä juuri mitään.
Kokeile näitä:
www.oulu.fi/pohti/hakuindeksi.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 21:36

Kokeilin,ei vakuuttanut,huonon kartan sain esiin.Pitääs lukea HS uudelleen,siinä oli juttu täsät wolframalphasta...google is best!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2009 - 15:25

Ei ole mun mieleeni.Kokeileppas tuolta:

www.saunalahti.fi/~seho/haku...oneet.html