Tiedättekö mikä on Ropsu?Minä kyllä tiedän äitini sen minulle kertoi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 15:12

- on pernakropsua ja uurenmaironkropsua ja tavallista kropsua

Kurikasta kotoosi ja kropsua eväsnä.
Kropsu eli kirjakielellä pannukakku .

Lisätty: 18.05.2009 - 17:12

www.myllynparas.fi/portal/su...uut/ropsu/

Kysyjän kommentti

KIITOS TÄMÄ ON MIELESTÄNI HYVÄ VASTAUS. JA ÄITINI TARKOITTI AIVAN VARMAAN TÄTÄ. VAIKKA TAIKINA OLI TEHTY NIIN PAKSUKSI ETTÄ NOSTETTIIN KÄSILLÄ PELILLE JA TAPUTELTIIN VÄHÄN TASAISEKSI JA SIT UUNIIN PAISTUMAAN. eli tohon eteen siis kuuului varmaan toi k kirjain eli kropsu. äiti ei sanonut sitä sanontaa aivan oikein. mutta ei haittaa kun kuitenkin tuli tietoon mitä taerkoitti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 10:56

Eikös se ole veripaltun toinen nimi, näin muistelen.

Lisätty: 18.05.2009 - 10:58

Ohoh, eipäs ihan ollutkaan, mutta jonkinlainen uunipannulla jauhoista valmistettava enemmänkin kai jälkiruuantapainen kuitenkin. Miksi sitä veripalttua sitten sanottiin, joku samantapainen se taitaa olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:03

Rove,tuohesta tehty,toiset sanoi sitä ropsuksi,toiset roveeksi.Saattaa olla joku muukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 11:06

Pannarin tyylistä ruokaa, jossa on sianlihapaloja joukossa. Voi olla jotain muutakin tuon ropsu-sanan kätköissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:06

fi.wikipedia.org/wiki/Ropsu Mielestäni se on tuo minkä kuminaama just ehti ensin kertomaan. Se on myös näköjään esim. koiran nimi tai sitten tällainen kylä, kuten linkistä näkyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:11

images.google.fi/imgres?imgu...i%26sa%3DG

Tuossa on kuva kropsusta, jollaisena minä sen tunnen. K lienee kadonnut samalla tavalla kuin ravustakin.
Ei siinä mitään lihaa tai verta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:50

Ei tullut kuin pieni ropsu vaan, sanottiin pienestä sateesta. Siis pieni sadekuuro. Sanon minä. Niin ja minähän voin sanoa sadekuuroa ihan miksikä vaan, kukaan ei voi kieltää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 13:25

Ropsahduksen kyllä tiedän,se tarkoittaa pientä sadetta,ropsua en ole koskaan kuullutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 14:46

Joskus olen jossain torilla syönyt sellaisen vuolaisen leivoksen, jota myytiin nimellä kropsu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:57

Ropsu on imelletty perunalaatikko, johon voi laittaa esimerkiksi sianlihan suikaileita mukaan paistumaan. Katso kuva:
mediaserver-2.vuodatus.net/g...062596.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 19:00

Meillä pohjanmaalla se on pannukakku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 19:49

minulle tuokin sana vieras ja kun otsikosta luin , niin sain heti sellaisen mielikuvan , kuin se ois tuohesta tehty selkäreppu, en kyllä mielikuvaani osaa sen enenpää selostaa, mutta tälläinen fiilis syntyi rospust..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 22:34

ropsu on meilläpäin pannukakkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2013 - 01:35

Papitin ropsu näytää erittäin maukkaalta, vaikka ropsu on mielestänu pannukakku. Huom. Ei pannu kakku. Heh heh