Pitääkö irrodettava vetokoukku olla irti,eli otettu pois ajettaessa ilman peräkärryä.

poliisi antoi huomautuksen ,kun vetokoukku oli kiinni,eikä ollut vedettävää.asia liikenteen vaarantaminen,otatti sen irti,myös.

Avainsanat: auto ja vetokoukku.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 11:38

Ihan oikein sakot olisit ansainnut. Kun sellainen koukku ruostuu kiinni et saa autoasi katsastettua ja mikäli ajelet niin uusilla autolla ettei niitä tarvitse katsastuttaa, niin turhaa kiusan tekoa myöhemmille omistajille. Rakenne on sellainen että kyllä pysyy kiinni mikäli elimet ei ole ruosteessa. Irroittamisella varmistetaan mekanismin toiminta. Ruostuneeseen koukun runkoon et saa koukkua edes tungettua. Amen

Lisätty: 18.05.2009 - 12:01

Perävaunun vetosilmukan, -aisan ja -tapin
tulee vastata direktiivin 94/20/EY tai
E-säännön n:o 55 ja, jos kyseessä on lyhytkytkentälaite

Ahtisaari ja Sasi ovat hyväksyneet pöytäkirjan

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 10:40

Aika hölmöä touhua jos näin on. Onhan kiinteäkin nuppi koko ajan persuksissa, eikö poliisien mielestä se siis aiheuta vaaraa muulle liikenteelle. Mitä ihmeen eroa niissä on, en ymmärrä näin blondina.

Lisätty: 18.05.2009 - 10:44

Hetken pohdittuani tulin siihen tulokseen, että jos siinä ajatellaan sitä koukun kiinnitystä. Sen pettäessä ja koukun lentoon lähtiessä saattaa syntyä pahaa jälkeä siihen johon se osuu. ´Tosin en ole perehtynyt irrotettavan koukun systeemiin, joten tämä on vain oma arveluni miksi se pitäisi ottaa pois, mutta eikö ole mahdollista että se irtoaa myös silloin kun on kärry perässä? En tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:00

On ollut perässä irrotettava koukku moniaita vuosia. Kukaan ei ole puuttunut. En ole kuullutkaan moisesta irtiottopakosta, pitäisköhän kysyä Karpolta / Enskalta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:16

Oudolta kuulostaa. Olisiko koukku epätavallisen pitkä? Mitään muuta en tähän keksi.
Toinen selitys voisi olla huono päivä poliisilla.
Useimmilla nuo irrotettavat ovat ruostuneet kiinteiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 12:12

Luultavasti vetokoukku (tai pikemminkin auto) on sellainen, että rekisterikilpi peittyy osittain, jolloin koukkua ei saa pitää kiinnitettynä, jos ei ole mitään vedettävää. Ja jos on vedettävää, niin kilpi ei juuri näkyisi muutenkaan. Jos irrotettava koukku ei peitä kilpeä, saa sitä pitää ajaessa muutoinkin (onhan se sen verran hyvä köyhän miehen "peruutustutka").

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 15:56

Siellä se meilläkin perässä roikkuu,eikä katsastusmies ole kertaakaan asiasta huomauttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:32

Hieman ihmeelliseltä kuullostaa !!??
Olisit tiedustellut syytä poliisi-sedältä (-tädiltä), mikä ero sillä on kiinteään koukkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 17:26

tosi on,,,,.eikä tarvi kysyä karpolta johan se napsussa tiedetään... ei saa olla paikalla jos siinä ei mitään kiinni ,,sakot tulee, ja jos joku ajaa sulle perään saat lisä sakot jos on irrotettava paikalla...eikö ole hauskaaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 19:09

Ajaa saa vaikka minkälaisella autolla tahansa, kunhan ei jää kiinni ja poliisi ei huomaa puuttua laittomuuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 19:53

ihmeellistä, meilä on myöskin ollut se paikoillaan, mutta ei poliisit ole pysäyttäneetkään, että oiskos sitten vankilan paikka, no pitääpi tuo poistattaa hetin miten, mutta kaskummaa kun oltiin katsastukses niin ei se setä siellä mitään sanonut tai käskenyt poiskaan ottaa...todella outo juttu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 22:53

Lukee rekisteriotteessa mikäli peittää rekisterikilven, mutta miten on polkupyörien laita kun peittää kilven sekä valot. Onkohan laki säädetty harkitsematta asiaa. Onhan näitä ajokortittomia liikennesuunnittelijoitakin ;-)