Miten hoidatte turvonnutta alapäätänne?Lattiatason kysymys eli jalkaterien turvotuksesta on kyse.

Lääkäri mainitsi nuo perinteiset, eli jalkoja ylös ja tuki/lentosukat. Nestettä on vain jaloissa.

Avainsanat: iän myötä laskimoverenkierto heikkenee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 08:29

Alaraajojen tutkimisella on merkitystä lähinnä oikeanpuoleisen sydämen vajaatoiminnan ja keuhkoembolian diagnostiikassa. Statukseen kuuluu alaraajojen yleinen tarkastelu ja tunnustelu nilkkojen ja jalkaterien turvotuksen toteamiseksi. Tunnustelemalla pyritään etsimään sekä pinnallisia että syviä aristavia kohtia keuhkoemboliaepäilyissä. Kyhmyruusu liittyy tavallisimmin sarkoidoosiin. Kyseessä ovat säärien iholla esiintyvät punoittavat ja aristavat kyhmyt.
therapiafennica.fi/wiki/inde...tutkiminen
www.terveysportti.fi/pls/kh/...i=ykt00142

Kysyjän kommentti

Siinähän sitä materiaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 06:20

Suolaton ravinto ja nestettä poistavia ruokia: selleri, ananas...Päivittäinen säännöllinen liikunta ja painonhallinta normaalilukemiin. Tukisukat, ei kiristäviä puristavia vaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:33

Minulla on sellaiset puurullat , istun ja liikutan jalkojani niiden päällä, kyllä neste poistuu jaloista, ensin kun aloittaa niin jalkapohjissa tuntuu kipeää , mutta hetken kuluttua tekee jo hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:05

googleads.g.doubleclick.net/...&nm=22
Tuossa linkkiä,tietä toimiiko,jalka vaivoihin.hector 10 antoi hyviä neuvoja,valkosipulia paljon,itse syön leivän päällä siivuina 4-5 kynttä päivässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 08:06

Hyvin, hyvin vähäsuolainen ruoka auttoi minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:27

Minulla toimii lääkärin määräämä nesteenpoisto lääke hyvin,mutta varmasti luontaistuotteistakin löytyy esim koivunlehti puristeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:51

Antisalt on yksi sellainen joka poistaa nestettä sitä on jopa myynnissä ainakin meillä s-marketissa..ja eikös joitakin voiteitakin apteekista vois ostaa tuohon tarkoitukseen..kipaseppas kysyyn sieltä..siellä kyllä neuvotaan auliisti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:32

Huikeasta iästäni huolimatta ei ole jalkojani vielä turvotellut. Tuommoiset vantterat ovat kyllä, mutta eivät erikoisemmin turvonneet. Lieneeköhän syynä se, että käytän mineraalisuolaa mausteena. Lepokin auttaa, siis riittävän kauan pitkällään, jolloin elimistö saa rauhassa suorittaa välttämättömiä toimintojaan ja puhdistusoperaatioitaan. Ehkä turvotustaipumus on myös yksilöllistä, sillä vaikka valvoisin samalla tavalla kuin toiset, niin minulle ei tule silmäpusseja tai mustia silmänalusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:09

Jalat koholle aina kun on mahdollisuus ja kokeile Antisalttie,se poistaa kehosta nestettä ja sitä saa luontaistuotekaupoista ja isommista marketeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:38

Ja minäkun ennätin ajatella jo vaikka mitä luettuani eka lauseen . . .
Minua on kyllä syytetty liian vilkkaasta mielikuvituksesta !!
Mutta asiaan.
Hyviä neuvoja on napsulaiset antaneet sinulle.
Liikunta auttaa myös tähän vaivaan, nesteenpoisto tabujen lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 18:58

Jalat ylös!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 13:40

Samat sanat kuin edellisellä. jos ei auta marssi niillä tutpovarpaillasi lääkärin juttusille.