Kenelle antaisit toisen munuaisesi?

Miten perustelisit, jos et antaisi, vaikka olisit sopiva luovuttaja?

Avainsanat: elimenluovutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 06:06

Sitä tarvitsevalle

Kysyjän kommentti

Huima ja hyvä lupaus jos olet tosissasi.
Ystäväni tarvitsisi munuaisen ja kysyi minulta veriryhmääni. En ollut sopiva luovuttaja, mutta pani miettimään periaatettani, että tietysti antaisin jos joku tarvitsisi, sillä kyllä se vähän pysäytti, kun vain kysyttiin veriryhmää.
Helppo sanoa näin jälkikäteen, että "Olisin (kai?) antanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 03:59

Ensisijaisesti jollekin lapselleni. Yhdelläkin pärjää joten mikäli se jatkaa toisen ihmisen elämää niin kenelle siintä on apua. Mainitsinkin jo että jäämistöni saadaan käyttää mikä on kelvollista toisen ihmisen elämän kannalta.

Lähteet:
Testamentti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 06:22

Lapsilleni, vaikka molemmat, jos kyse elävästä luovuttajasta. Kuoleman jälkeen aivan sama kuka saa ja mitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:36

Lapsilleni minä antaisin , en osaisi oikeastaan kieltäytyä jos sitä joku muu tarvitsisi, kyllä ihminen 1 munuaisella pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 08:10

Omalle lapselleni, tai lapsenlapselle. Sitten kun minusta aika jättää voivat antaa kelle vaan, jos jotain annettavaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:14

Omalle lapselle, miehelle, sukulaiselle... Sitten kun kuolen niin saa ottaa mitä otetavissa on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:35

lapselle, miehelle, veljelle. Kuoleman jälkeen kenelle vaan ja mitä vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:42

En ole enää sopiva luovuttaja,lääkäri määräsi,muuta en tiedä,sitten kuolenan jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:55

lähiperheelleni ja kuoleman jälkeen , jos sitä voi antaa niin kellevain, kuin muitakin jäseniäni, olen tehnyt kyseisen luovutustestamentin, joka on aina lompakossa ja läheisille olen myös sen sanonut, että toivomus ois jos jollekkin jotain osaa minusta vois käyttää, niin antaa mennä vain...myöskin lääketiede saa käyttää tätä ruhoa, sitten kun en tiedä maallisesta vaelluksesta tuon taivaallista..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:21

Kevennys vakavaan asiaan; Olin todistamassa Seutulassa 1968 lähtöselvityksessä, kun meidän kaikkien tuntema Eemeli oli luukulla. Silloin oli juuri Barnard tehnyt ensimmäisen sydämmen siirron. Minäkin tein aamulla elimen siirron, kertoi Eemeli virkailijattarelle totisella naamalla ja tyttö heristi korviaan. Siirsin lahkeesta toiseen, Eemeli ilmoitti. Arvatkaa oliko tyttö tiskin takana punainen. Se elimen siirroista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:34

Lapsilleni olisin antanut, nyt on jo liian myöhäistä, olen rappeutunut, vaikka ei sitä mistään huomaa !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 10:16

Eläissäni minulle läheiselle ihmiselle. Ei ne sairaalassakaan varmaan minulta perusteluja vaatisi jos en suostuisi ihan vieraalle ihmiselle luovuttamaan. Mutta jos olisin todellakin ainoa joka vieraankin voisi pelastaa, toki sen antaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:11

Lapsilleni,tai sisaruksilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 18:58

Rakkaalle ihmiselle

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:20

Perheenjäsenelle tai miesystävälleni,..