VONKALE

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 02:55

Minä yhdistän sanan isoon kalaan. Hauenvonkale, kuvakin painaa yli 3kg.

Lähteet:
Järvestä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 03:00

Siinä vasta vonkale:
lh6.ggpht.com/___aELpvjFvw/S...104521.JPG

Lisätty: 18.05.2009 - 03:06

Pyynti tapahtuu seuraavasti: Otetaan vasikka, joka laitetaan ankkurin koukkuun syötiksi, siimana on ankkuririimu ja korkkina puutynnyri. Kun se heitetään laivasta mereen se sanoo, että: molskis. Ja tiedäthän sinä Veikko, että ei siihen ihan pikkuhotti iske.

Lähteet:
merestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 08:14

Kalavaleissa esiintyy aina vonkaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:17

Aikamoisia vonkaleita olen minäkin onkinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:54

Se on iso hauki, silmät halkasialtaan 5cm,ja pää,50 cm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:01

juu kaikki isot kalat oovat vonkaleita, mutta olikos sekin uusi kalalaji joka siellä hesan kupeessa tuli kalastajan pyydyksiin niin vonkale..2 niitä kalalajeja vissiinkin on suomessa nähty, mutta en juttuun sen enempää olekkaan perehtynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 10:07

Vonkaleen kokoa ei ole tieteellisesti määritelty. Siinä piileekin vonkaleen arvoituksellisuus. Yhdelle vonkale voi olla toiselle sintti. Sen vuoksi ei esimerkiksi kalakilpailuissa puhuta vonkaleista, vaan tietyn painoisista kaloista. Itse en ole koskaan saanut ongella minkäänlaisia vonkaleita, ainoastaan joitain pieniä kaloja mato-ongella. Vonkaleita saavat suuret kalastajat. Vonkaleiden koko voidaan näyttää kahdella kädellä, niiden silmienvälikin on jotain ennennäkemätöntä. Vonkaleen saanut on yleensä hyvä kalavaleiden keksijä. Tunnen monia sellaisia, jotka kalastavat vain pelkkiä vonkaleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2009 - 10:12

MInulle tulee vonkaleesta mielikuvaksi heti että jokin on suurikokoinen. Mikä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:13

Suuri kala.