Mikä on laiturin alla?

Poika juoksi kotiin ja sanoi: Äiti, äiti laiturin alla vedessä on suutari. Mikä laiturin alla oli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 02:49

Mikäli kyseessä olisi ollut tyttö niin venehän se olisi voinut olla laiturin raosta katsottuna. No toivon että hiukan ilmaa ja suutari on kala mutta voihan se olla tuo kuminen kertakäyttöastiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 02:55

Suutari voi olla: kala, räjähtämätön pommi tai sitten se jonka lapsilla ei ole kenkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 07:28

Suutari se voi olla vaikka Hauki, kala tai ahven

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:07

Suutari on kala. Olenpa kerran savustanut merestä verkkoon tarttuneen suutarin, hiukan mudalta maistui. Mutta ihan kokeilumielessä savustin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 08:15

Siellä oli kala nimeltä suutari, tai sitten siellä oli paikkakunnan suutarin ruumis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:19

Suutari on kala. Toivottavasti ei ole suutarin ruumis..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 08:39

www.rktl.fi/kala/tietoa_kala...a/suutari/

aika ruotoinen (pikkuruotoja), mutta savustettuna ihan syötävä kala

(katiskalla kerralla 16 kiloa suutareita, a' 200-250 g)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:04

muistelisin kans joskus sitä kalalajia syöneeni, mutta oli mutasen makuinen se jäi siitä mieleen, ja sitten tämä ruokalaji suutarinlohi...no se ei tuskin ollut laiturin alla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 09:46

Tuskin lapsi on suutarikalaa siellä nähnyt. Onhan se voinut olla ihan jotain muuta, minkä lapsi on sitten nimennyt suutariksi. Se on voinut olla vaikkapa airo, joka oli pudonnut veneestä Suutari=soutari=airo, jolla soudetaan. Lasten sanojen johtaminen on järkevää, mutta hauskan kuuloista aikuisen korvaan. Sanat ovat kuitenkin loogisia ja tietyllä tavalla ymmärrettäviä. Oma tyttäreni sanoi auton tuulilasinpyyhkijäitä räteiksi, suksia hiihtimiksi, maalaamista laamaamiseksi jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 10:21

Pojan peili kuva,olen katsonut monesti,aina ollut peili kuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 10:22

Pari suutaria löytyi juuri heinolasta sillan ja laiturin alta - olivat olleet siellä vuosikymmeniä ja ihan hiljaa...
www.ess.fi/?article=236253

Lähteet:
E S S

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:15

Ei noista Römppäsen kysymyksistä kukaan ota selvää.Kala kai se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.05.2009 - 18:58

Kala!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 20:55

Hauki on kala ;)