Lisää lintu bongausta tänään.Mites teillä?

Näin tänään 18 joutsenta Raipon lammella ja peltopyitä pellolla,kuulin pääskysiä kotiparvekkeelta,en vielä nähnyt.

Avainsanat: joutsenet peltopyyt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 19:53

Äsken sorsapariskunta tuli takapihan ovelle pyytään sapuskaa, annoin vähän leipää, ja kun kohta menin katsomaan, olivatko jo lähteneet, niin eihän ne mihinkään olleet menneet, vaan 'maastoutuneet' lepäämään tuon ainokaisen luumupuun juurelle:)
Kunhan noit joutsenii viel näkis, mut eihän nuo vissiin tänne kaupunkiin jouda....nyyh...

Kysyjän kommentti

Kiva et annoit sorsille sapuskaa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.05.2009 - 19:53

Tänään vasta näin kesän ensimmäiset pääskyset. Eivät vain lennelleet kotipihalla vaan lossirannassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:15

Hyvä saavutus. Itse näin lokkeja, variksia, tiiroja, kesykyyhkyjä, naakkoja tänään sekä MAJAVAN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:26

Pääskysiä olen nähnyt jo pari viikkoa, tosin täällä Pirkanmaalla vasta viikon verran. Joutsenet ovat olleet jo kauan aikaa. Naakat rakentavat pesää piipun päälle, lokin saunan katolle.
Terve teille lintuset kotiin palamahan. Mikä laulu liverrys, viserrys ja piipitys! Kevään lämmin henkäys tullut Pohjolahan. Näin olen oppinut laulamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:37

Pääskysiä, kymmeniä valtavasti meluavia joutsenia, pikkulintuja kymmentä sorttia, lokkeja, tiiroja, kuikkia, sorsia, telkkiä, taivaanvuohi, variksia, harakoita, naakkoja, fasaaneita,rastaita ja käki kukkui jossain kaukana. Nämä noin ensi alkuun muistui mieleen.
Kyllä käy sirkutus ja vähän rumempikin laulelu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:39

Äsken tulin lenkiltä ja käki kukkui, piti aina välillä pienen tauon ja jatkoi taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:46

se käki tuolla kukkuu ja pihapiipertäjäkin piipittää, harakka nauroi, mitäköhän...olin tukka pystys terassilla kahvilla , oisinko ollut syynä siihen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:54

Onhan noita lentäviä näkynyt tänäänkin pihapiirissä vaikka mitä.
Kaikkia en edes tunnista !
Västäräkki, haarapääsky, keltasirkku, varpunen, lokki, varis, harakka, naakka, kuovi, telkkä, sorsa ja kaulushaikaran äänen kuulin.
Viserrys konsertti on ollut aivan mahtava ja sitä säestää rantakaislikosta kuuluva sammakoiden kurnutus. Niitä on siellä varmaan miljoona, ainakin metelistä päätellen :)

Lisätty: 17.05.2009 - 20:55

Aaah, kaikkein ylväin Joutsen meinasi unohtua !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 20:59

Just käytiin rannassa suunnittelemassa mökin siivousta alkavalle viikolle ja tuttu joutsenpariskunta oli tullut "paratiisisaarelle" (hyvin pieni saari lähellä mökkirantaamme) ja todennäköisesti telkkäpari on myös pöntössään pesänlaitto puuhissa. Pihassamme on ollut pääskyset jo viikon verran samoin västäräkki näytti etsivän halkopinoja...pesi niissä viime kesänä, mutta nyt on halot kannettu liiteriin. Keltasirkkua yms. pieniä lintuja on myös ollut jo jonkin aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:54

Yksilömäärissä laskettuna toukokuussa saapuu Suomeen eniten muuttolintuja. Uusia saapujia ovat mm. hyönteissyöjät, pääskyset, kertut ja uunilinnut. Toukokuu on myös pohjoisen arktisille alueille pesivään muuttavien hanhien, vesilintujen ja kahlaajien näyttävän muuton aikaa.
Lapinuunilinnut saapuvat viimeisinä muuttolintuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 16:53

Tänään en ole bongannut yhtään uutta lajiketta.