Mitkä ovat kaikkien aikojen parhaat euroviisukappaleet?

Itse pidän tosi paljon Dana Internationalin v.1998 voittobiisistä: Diva. Myös saman vuoden Suomen edustaja on mielestäni yksi parhaista: Edea-Ava maa. Näiden lisäksi pidän myös tämän vuoden Ruotsin, Turkin, Viron ja Portugalin kappaleista, Abban Waterloosta, Ranskan ja Armenian viime vuoden edustajista: Sebastian Tellier -Divina & Sirusho-Qele Qele, Suomen 1983 vuoden Ami Aspelundin kappaleesta: Fantasiaa, Pihasoittajien Viulu-ukko kappaleesta vuodelta 1975, v.2002 Suomen ja Ruotsin edustajista: Laura-Addicted to you & Afrodite: Never Let it Go, sekä Viron v.1996 edustuskappaleesta: Kaelakee Hääl

Lisätty: 17.05.2009 - 15:29

Joo, ei ollut minustakaan tietoa vielä 1970-luvulla, mutta kyllähän noita biisejä on kuullut jälkikäteenkin. You tubessakin oon paljon viisubiisejä kuunnellut, mut Abbaa nyt on tullut joka tuutista muutenkin, ja omistan myös heidän Gold-kokoelma-albuminsa kasetilla, jossa on kaikki heidän loistavat klassikot. Äiti tosin on kertonut katsoneensa televisiosta v.1974 euroviisut, joissa siis Abba esiintyi, ja kertoi itsekin pitäneensä eniten heidän kappaleestaan...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:25

No ei ainakaan lordi, häpesin kyllä suomen puolesta kun voitti,
Ei voittanut ehkä ihan "oikeista syistä"
Paras ehkä on ollut abba

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 15:10

Dana International on ollut yksi parhaimmista,ABBA lauloi hyvin ja tietenkin Suomen Lordi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 15:15

Abba, mitä oon youtubesta kattonu. :) Ite en tosin ollu silloo viälä syntyny

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:36

Elena Paparizou My number one ja Lordi tietty :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:48

Kaikki erinomaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:37

ABBA se on ihan parasta, eikä vähiten sen takia , kun se soi joka paikassa , silloin kun me aloimme seurustella mieheni kanssa....huh siitä jo tovi...kiva niitä piisejä on vieläkin kuunnella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:55

Kyllä ABBAn soundit olivat vetäviä, vai onko niin, että aika kultaa muistot...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 17:23

dima bilan - never let you go .. toi vissiin voittikin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 19:59

Niitä on mennyt ja tullut vuosien varrella niin paljon, ettei muista, mutta ABBA jäi mieleen, koska oli muutenkin hitti koko yhtye.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:45

Dana kansainvälinen (DIVA) mies/nainen oli yllättävän hyvä.
Ainoa oikeastaan maailman maineeseen noussut on kuitenkin Abba 1974 voitto kappaleellaan.
Myös hyvästä bändistä voidaan puhua 1997 voittajan Katrina & The Waves: Love shine a light kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 00:26

Arvelin kysymyksen luettuani en muistavani ainoatakaan voittajaa; no noista muitten vastauksista palautui mieleen joitakin ja nyt juolahti pieleen (en varma oliko voittaja ja miten kirjoitetaan): Gigliola Jonkun kappale (?) -Non holeta... noin kuullusta muisteltuna. Myös Udo Jürgensin Merci Cherie oli herkkä, liekö sitten lainkaan Euroviisu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 02:04

Abban Waterloo oli ainut joka on jäänyt mieleen ja oli aikanaan kova sana. Nykyisin en seuraa juuri ollenkaan Euroviisuja.