Mitä ajattelette elintestamentista?

Itse annan SOS-passissani luvan siihen omalla kohdallani. Raihnainen ruumis, mutta jos vielä jotakin voi viimeisen käyttöpäivän jälkeen käyttää, niin silloin se ei ole ollut turhaa.

Lisätty: 17.05.2009 - 01:43

Vastaan heti että meissä on paljon enemmän kuin mitä me itse edes tajuamme, antaa toiselle.

Lisätty: 17.05.2009 - 18:53

No niin tulipa taas toistoa. Minun elintestamentilla ei ollut tietoa kysymyksistä ja siksi kysyinkin, mutta äsken kävin etsimässä uudella sanalla niin johan löytyikin: elintenluovutus sanalla tuli kyllä niitä vastauksia. Pitäisi tuolla haussa kääntää ne sanat muutamaan kertaan, niin joku sitten tärppää. Näin välttyy näiltä toistokysymyksiltä. No viimesyksyinen se edellinen oli, ettei ihan sentään eilen kysytty. Mutta on hyvä että on tarkkamuistisia napsulaisia jotka muistuttavat.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2009 - 11:00

Olen niin "nuori" napsulainen, etten ole ehtinyt tähän mielipidettäni antaa, joten ihan kiva, että tätäkin kysytään.
Elintestamentti olisi mielestäni jokaisen kansalaisvelvollisuus. On monia potilaita, joiden elämänlaatu on kiinni luovutetuista elimistä ja elinten osista. Näin juuri kuvan televisiossa naisesta, jolle oli elinsiirtona laadittu uudet kasvot. On hieno asia, että tällaista tehdään nykypäivänä. Olen ehdottomasti elintestamentin kannalla, olen itselleni sellaisen tehnyt jo kymmeniä vuosia sitten. Nyt vain eivät taida elimeni kelvata enää elinsiirtoon, verenluovuttajaksi sentään vielä kykenen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.05.2009 - 01:39

Hyvä ajatus, jos on mitä mitä antaa? Olen miettinyt sen tekoa useaan otteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 01:46

Åitini on samaa mieltä ja alan olla itsekin samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 02:02

Tarpeellinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 05:43

Ehdottoman tärkeä asia ja mikäli ihmisen elämää voidaan pidentää ilman suurempia komplikaatioita niin minä suoastun mihin vaan mikä kelpaa jos ei avauksessa vaurioidu!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 08:21

Kyllä se on hyvä asia,en vain itse ole tehnyt asian eteen mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 08:31

Jos vaan kelpaavia elimiä tähteeksi jää, hyvä juttu, mutta vielä en sitä ole tehnyt, ajatukseksi jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 09:33

Elintestamentti on hyvä asia. Jos kuolemani jälkeen voin auttaa toista ihmistä elämään, niin se on kunnia asia. Itselläni on elintestametti ollut jo n. 10 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 09:38

Kannatan ehdottomasti. Ehkä juuri senkin takia olen myös kirpputori-ihminen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 10:04

Kannatan,Tätäkin kysytty jo monta kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 10:54

kyllä mä haluaisin sen tehdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 11:05

Tärkeä ja hyvä asia. Miten sitten jos elää kauhian vanhaksi, niin onko niistä elimistä mitään apua kenellekään. Ovat varmaankin jo 90-kymppisillä melko kulahtaneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 11:27

Hyvä juttu, muistakaa myös luovuttaa verta säännöllisesti ja liittyä luuydinluovuttajarekisteriin. Kukapa kuoltuansa kalusteitaan kaipaa, jos jollekulle hyötyä ja vielä kelpaavat niin siitä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 12:14

minustaki tarpeellinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:21

Erittäin positiivisesti ajattelen,mutta itse en sitä tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 15:17

Hyvä juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:02

Ihan hyvä jos joku siihen pystyy niin hattua pitäs nostaa. mutta itse en sitä halua tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 19:55

Tarpeellinen muille, mutta en ole silti varma antaisinko silppua itseäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 03:33

Minusta saa raasia kaiken kierrätykseen kelpaavan, kun en itse enää niitä tarvitse.
Lompakossani on ollut ainaki 15 vuotta sellainen keltainen pahvinen kortti, joka on niin kulunut, että olen joutunut kirjoittamaan allekirjoituksen uusiksi, kun edellisen muste kului pois.
Verta luovutan niin usein kuin saan.
Eräs läheinen tuttavani tarvitsisi munuaisen ja kysyi veriryhmääni. Pani miettimään, että mitä jos olisin ollut sopiva luovuttaja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:29

Erittäin fiksu ja hieno homma! Tarpeellinen myöskin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2009 - 22:08

Kaikki mikä kelpaa saa ottaa, ei niitä siellä montussa tarvita.
Erittäin asiallinen ja hyvä juttu - pelastaa monia henkiä vuodessa.