Miksi kissanpennuilla on siniset silmät?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 23:33

Syntyvät sokeina minkä minä niitä vastasyntyneitä olen nähnyt. Eivät näe juosta karkuun kun emo käy saalistamassa hiiriä. (Niin eihän kaupungin lapset sitä ole kokenut.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 23:12

Kun aina olisikin, mutta olen nähnyt joskus kissan, jolla oli toinen silmä sininen ja toinen vihreä, se vasta kummallista oli, mutta siistiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.05.2009 - 00:20

Siitä on kauan kun olen kisuliinia katsellut. Olenkohan koskaan edes kiinnittänyt huomiotakaan väriin, eikös ne sitten olekkaan vihreät kuten olen luullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 01:50

Johtuu emäkissojen perimästä. Valkoisella ja sinisilmäisellä kissalla on muita kissoja suurempi vaara olla kuuro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 02:02

Taivas on sininen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.05.2009 - 11:02

Miksei kissanpennuilla, onhan vauvoillakin syntyessään siniset silmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:22

Johtuu perimästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 21:54

Voi olla muutakin sävyä,
omalla pennulla on kaikkea muuta kuin siniset.
Sinisilmäinen voi toki olla vanhoillapäivilläänkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 10:51

Riippu varmaankin myös rodusta. Suomalaisella kotikissalla on varmaankin syntyessään siniset silmät, jotka myöhemmin muuttuvat mustiksi. Muistaakseni muiden rotujen kissoilla on aikuisenakin siniset silmät. Ne ovat niin kauniit. Olen kuullut myös puhuttavan keltaisista kissansilmistä. Onko kissan silmä oikeasti keltainen, vai näyttääkö se vai heijastavan keltaista valoa kun se liikkuu pimeässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:30

Ei minun yhdellä kissan pennullani ollut. Kahdella taas oli,
Että ei niillä kaikilla ole