Pikainen pinkaisu kaupungilla,mutta pongasin jo kolme kpl... www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...taja+halua

Mitä mieltä Napsulaiset Romanian EU-kerjäläisistä ja niiden tulosta kyyhkykotoomme?

Lisätty: 16.05.2009 - 13:56

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5245994527

Avainsanat: kerjäläiskysymys helsinki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 13:33

www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...5245994527

Samaa mieltä helsingin kaupunginjohtajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 13:45

Onkohan niille kukaan muistanut kertoa, että tässä maassa ei ole tapana kerjätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2009 - 14:50

Herää kysymys, että miksi ne kerjää? Monihan tulokkaista on antanut ymmärtää miten hyvä toimeentulo heillä täällä on.
Meillä kävi pari vuotta sitten aika tiuhaan tahtiin nuoria ulkolaisia naisia ovella myymässä lyijykynällä piirrettyjä tauluja - kovaan hintaa. Ensimmäinen näytti käsinkirjoitettua lappua jossa oli tietoja hänestä. Ostin taulun häneltä ihan vain siksi, että oli yksi todella kaunis kuva. No tietenkään ei mennyt kauaa kun taas joku oli lappujensa kanssa ovella. En ostanut , enkä seuraavaltakaan.
Se mikä näillä kaikilla naisilla oli yhteistä oli se, että heillä kaikilla oli tismalleen samallalailla kirjoitettu lappu jonka mukaan hän opiskelee täällä taideteollisessa, on sieltä ja sieltä kotoisin ja on yksinhuoltaja. Muistan vain ajatelleeni että ompa ne kaikki maan tosi nuoret yh-äidit kauas kotoa lähteneet opiskelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:16

Lailla kiellettävä kerjääminen Suomessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:21

eihän heille tarvitse mitään antaa, meille vain jo kasvatuksessa iskostettu se auttamisjuttu, nyt vaan pysytte kovana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:22

Tervetuloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:33

haikailen edelleen sen vanhan hyvän kaupunkijärjestyssäännön perään:

"kaupustelu ja kerjääminen kielletty" kaupunginhallituksen päätöksellä

- se oli yksinkertaisen selvää -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:35

Neljäkymmentä luvulla, isäni hääti pihapiiriimme tulleet mustalaiset hakemalla tuvan seinältä vanhan suustaladattavan haulikon ja sanoi "nyt lähti mustalaiset tältä mäeltä". Joku mustalaisista yritti "hae sie isäntä saatiin myö ennen". Nyt on sota loppunut ja komento talossa muuttunut. Saivat hevosensa äkkiä kiesien eteen lähtivät, enkä muista niitä sillä mäellä nähneeni. Sana kiersi jo suusta suuhun menetelmälläkin.
Joku sama pelote olis hyvä tänä päivänäkin,. niin mutta nykyisin sais toimimattomalla aseella uhkaamisestakin linnatuomion, kun lait on muuttunt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 17:58

Ei tänne kerjäläisiä tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 18:15

Ihan hyvä vaa jos suomalaiset pullasorsat sais joskus kokea millaista on elää kurjuudessa! Mielestäni kaikki ihmiset ovat vastussa myös toisistaan. Suomalaisten ei ole mikään pakko antaa heille rahaa, eli mitä pahaa siinä on vaikka joku muu, hieman hyväsydämisempi, haluaisikin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 11:08

niin kurjan näköisiä ovat ne kerjäläiset, mutta ei ne kuulu katukuvaan ...en tiedä heidän lähtökohtiaan, mutta olen ajatellut , et voisko ne kuskata kotimaahansa, jos se ei mahdollista niin jotain niille pitää tehdä, jotta ne sais ihmismäiset olot..mutta miten sitä en osaa sanoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 11:28

Olin Helsingissä viime torstaina, ja olihan siellä keskustassa noita kerjäläisnaisia. Taisivat olla niitä Romanian mustalaisia. En antanut heille mitään, koska ajattelin, että sillä he sitten eläisivät täällä pidempään ja kerjäläiset lisääntyisivät täällä. Monimutkainen juttu, haluaisi auttaa, mutta ei tiedä, auttaako se heitä, että antaa rahaa. En huomannut ,kyllä kenenkään muunkaan antavan. Tämä taitaa olla sellainen "kesä tuli Helsinkiin"-ilmiö. Jollei kukaan anna heille mitään, niin saattaisivat sitten palatakin takaisin. Mutta onko heillä rahaa paluumatkaan ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.05.2009 - 10:30

Olen samaa mieltä kuin kaupunginjohtaja. Kerjääminen on ajoittain muuttunut myös agressiivisemmaksi. Heitä on autettava omassa maassaan, ja sanotaan että taustalla on rikollisuutta, en tiedä.