Huomenta kaikille napsulaisille.Mitä lintuja olette nähneet tänä aamuna?

Olin aamuvarhain parvekkeellani,kun taivaalta alkoi kuulua kova kaakatus,siellä lensi jotain hanhia aurassa meiltä katsottuna länteen päin.Olivat hyvin korkealla,jos oisi ollut pilviä en olisi niitä nähnyt.

Avainsanat: muutto lintu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 08:53

Peilistä näkyi kamala huuhkaja tai pöllö, miksi sitä nyt kutsuisin. Ulos en ole vielä ehtinyt, mutta kohta lähden "edustuskäynnille" päiväjuhlaan.

Kysyjän kommentti

Minä koitan välttää peilit aamulla,terveisin kissaäiti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 09:03

Kävin tuossa rappusilla just tomuttamassa mattoa ja kurkipari liihotteli läheiselle suolle. Pääskysten liverrys kuului autokatoksestamme. En nähnyt siis vielä. Pesää rakentavat sinne kovalla touhulla. Kirjosiepot ovat valloittaneet minun maalatut koristepöntöt ja kantavat innolla pesätarpeita sisään eikä näy tuore maalinhaju haittaavan yhtään. Kirjosieppo kurkisti juuri sieltä pöntöstä.

Niin ja huomenta kissaäiti sekä kaikki napsulaiset. Hieno aurinkoinen päivä tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2009 - 09:07

Olenkohan minä niin huono tipuexpertti etten tunnista kuin talitintin. Ja niitä riittää...
Kyllä tuossa muutama laji käy lintulauden lähellä, mutta yhtään västäräkkiä, pääskysestä puhumattakaan en ole onnistunut näkemään. Eikä kaulushaikarakaan huhuile vielä tuolla järvensuunnalla.

Lisätty: 16.05.2009 - 10:15

Savolaistintti lensi Turkuun. Istahti turkulaistintin viereen oksalle. Turkulainen toivotti titityyt johon savolaistintti verkkaisesti vastasi: ti ti pä hy vin nii tyy!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:19

Harakka, fasaani-herra, räkättirastas, peipponen, västäräkki, hömötiainen.
Fasaaniherra aloittaa rääkkymisen anivarhain aamulla, etsiskelee puolisoaan ilmeisesti tai yrittää houkutella uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:20

Räkättirastaita, variksia, naakkoja, lokkeja , varpusia, puluja, harakka ja jostain kuului fasaanin laulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:25

huomenta vain täältäkin jok ikiselle napsulaiselle....meilä kukkuu käki ja lammessa sukeltelee aina välillä telkkä ukko, hakeekohan akalleen ruokaa...en tiedä, mutta kova se on sukelteleen...pihapiirtelijä eli peippo ukkokin rähisee minulle istuu kaiteella ja napittaa minua ja pitää sen päivästä piipitystä, yritän sitä ymmärtää , mutta ei meitin murre ole ihan sammalla aaltopituudella, liekös se sit sitä mieltä, että minun pitäis pysyä poissa pihapiiristä...olen kyllä sitä siltä kysynyt , mutta en oikein vastausta ymmärtänyt...sanoin sille , että yritään nyt vain mahtua tähän pihapiiriin molemmat jookosta...kait se sen sit ymmärsi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 10:09

Vähissä on linnut olleet. Lokit kirkuivat tuossa pihalla, vaarikset rääkyivät myös, ja joku pikku tirppi koivussa visersi, mutta en tiedä mikä oli lajiaan. Ja tuo ikuinen pulu tuolla parvekkeen katolla kukertaa kaiken aikaa, ja saa kissan ihan raivoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:34

huomenta. en vielä mitään ku heräsinn just vasta ja oon vielä sängyssä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:50

Huomenta,täällä myös aikaseen pystyssä,laitoin pyykkiä ulos narulle,mutta lintuihin en kiinnittänyt huomiota.Pari päivää sitten näin jännän näköisen pariskunnan,keltasta kaulalla ja mustia raitoja,punainen ja musta pilkku päässä,pitäis tutkia fogelikirjasta,mitä olivat,kimpassa pyörivät matalissa puskissa,pesää tai tekovälineitä etsiskelemässä,erikoisia pieniä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:57

En ole lintuja vielä nähnyt, kuullut vasta :)
enkä osaa edes sanoa mitä lintuja, on niin huono tuo lajituntemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:00

Huomenta päivää kaikille Napsulaisille!
En ole vielä tänä päivänä nähnyt yhtään lintua. Ääniä kyllä kuuluu kaikenlaisia liikenteen ohessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:01

Huomenta vaan täältäkin päin Suomea. Lintuja on paljon mutta erikoisin on tikka se käy joka päiva reviirillään takomassa päätään sähkötolppaan, ilmeisesti sillä on aina siellä jotain herkullista, musta se on mutta selän takana on punaista. Lintuloilla on kovat kiireet täälläpäin, ilmeisesti perhe on jo kypsymisvaiheessa, näin minä mietin.

Lähteet:
Oma näkemys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:17

varishan tuota härnäili koiraani, mokoma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 11:56

En ole vielä nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 13:23

Ainoastaan pari varista, ei vielä muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 14:11

No, tänä aamusella meitin pihal näkyny noi tavalliset tintit, harakka, sepelkyyhky (fasaanit jätti väliin vissiin sen takia kun een aamuviidelt ollukkaan heit ruokkimas), peippoja, jne. + yks kurre. PateT:n lintubongaus kiinnosti, kävin lintukirjan lävitte, mut ei löytynynnä tuot, lähin tuntomerkkeihin sopiva oli siin tuo tikli....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 17:47

Kyllä taitaa olla enemminkin Wiskysieppoja liikenteessä, kuin lintuja, mutta nuo paikalliset puluthan tuossa kuhertelee jo aamuvarhaisesta !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:01

Varpusia,Harakoita.Lokkeja ja Rastaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 19:19

Nyt on kesä !! Pääskyset ovat saapuneet pihapiiriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 22:18

Ei ole enää huomen, mutta aiheeseen liittyen: vietin tossa juuri puolituntisen pihakonsertissa, jonka piti tämä meidän kulmia reviirinään pitävä mustarastas.

Tämän illan ohjelmassa oli kaikkien muiden lintujen matkiminen ja sieltä tuli koko repertuaari päättyen komeisiin lokin rääkäisyihin - on se uskomaton epeli, parempi kuin Ruonansuu ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 03:02

Pajulintu istui aamulla autoni tuulilasille melkein heti, kun sain auton ovet kiinni. Hetkinen piti oikein rauhassa istua autossa ja katsoa 40-50 cm päässä tepastelevaa lintua joka keräsi tuulilasin alareunasta puista tippuneita siemmeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:52

peipposen olen tänään nähnyt.